• jlsj

Äta fast man inte är hungrig..

Hej!
    Hur gör ni andra, äter ni fast ni inte är hungriga?

Jag har under den senaste veckan inte alls varit hungrig men tvingat mig att äta lite varje dag, helst skulle jag bara vilja dricka vatten just nu.
    När jag väl äter börjar jag må illa direkt, spelar ingen roll vad jag äter, har provat på kall och varm mat och mackor, fil och dyl.

När jag vägt mig hemma verkar jag gått ner ca 1 kg sedan jag var hos bm sist (dvs för en månad sedan). Jag är nu i v.14+6.

Någon som känner liknade eller har bra råd?

• Svar på tråden Äta fast man inte är hungrig..
  • Kickson

Hej du!
    Jag vet andra som har haft det som du med illamåendet. Det går över!
    Fast jag var tvärtom. Jag mådde illa så fort jag blev hungrig istället... Botade det med massor av frukt.
    Ibland trodde jag dock att jag skulle spy när jag satt och åt lunch, men det berodde ofta på att jag varit "för hungrig" innan, eller att lunchen hade en lustig lukt...

Jag gick ner 3 kg i början av min graviditet pga att jag fick en ryggskada i v 14 och blev sängliggande. Jag fick kämpa för att gå upp dem igen, men nu har jag glada 14 kg +
    Är i v 36...

Tror ändå att det är viktigt att på något sätt få i sig näring och energi. Kroppen behöver det. Så fortsätt leta efter något som du kan äta. Om du fortsätter att gå ner så kontakta din BM så du får expert-råd!

• Carro Å

ja mådde illa under en period o spydde varje dag... ville inte äta men drack mycket blåbärssoppa eller nyponsoppa för att även om ja spydde så fick ja nog behålla något. Det e nog viktigt att försöka äta.kram

• Feline

Fortsätt äta, du!
    Det tror jag bara är bra, hur illa man än mår av det...

Varje gång jag äter så mår jag illa... fast jag kräks som tur är bara ibland och inte varje gång. Helst hade jag också slutat äta, men jag fortsätter tvinga i mig mat ändå. Som tur är så klarar jag bättre av viss mat (lagad mat i mitt fall) än annan (frukt och råa grönsaker)... men jag äter både frukt och grönt ibland ändå för att få i mig lite nyttiga vitaminer och sånt.
    Önskar att jag kunde dricka mycket vatten, men det går inte alls oavsett hur törstig jag är :(

I början gick jag upp massor men det senaste 3 veckorna har jag nästan gått ner igen... Förhoppningsvis vänder det.

Tja... ledsen att jag inte har något gott råd till dig... men du är iaf inte ensam.
    Lycka till!

/Feline v.13

Svar på tråden Äta fast man inte är hungrig..