• cid

IKEA´s sängar (madrasser)

Någon som har IKEA´s madrasser? Tycker ni dom är bra?
    Vi sak köpa nya sängar och jag har för mig att jag har sett ett test där det visas att deras sängar är typ lika bra som andras.
    Har varit och kollat på lite sängar, dom kostar ju ca 13 000 och uppåt, lite dyrt om IKEA´s är lika bra...

Nån som vet?
    Vad tycker ni?
    Kanske nångon som vill starta en omröstning om IKEA´s sängar och vad folk tycker om dom...

• Svar på tråden IKEA´s sängar (madrasser)
  • Piri

Vi har en säng/madrass från IKEA och har haft den i drygt 2 år nu och jag sover som en prinsessa! Deras Sultan passar mig alldeles perfekt och jag är jättenöjd. har även deras bäddmadrass och det är inga klagomål där heller.

• cid

Låter bra, någon mer som har deras sängar? Måste ju var massor i detta IKEA-land?!

Ingen som har lust att starta en omröstning?

• Majsan70

Sonen har ikeas sultan resårbotten o bäddmadrass. Likaså dottern har en variant av det märket. Jättebra sängar. Och ja, IKEAS produkter var lika bra som de dyra sängarna.

• reeses pieces

Vi har IKEA sängar, och vi sover nog inte sämre än någon annan =)

• cid

Låter bra det, får åka iväg och "provligga" dom lite. Tråkigt bara att det är typ 14 mil till närmsta IKEA hus, långt för att provligga en säng typ 10 minuter...

• reeses pieces

Du får väl ta en hel dag där - "provligga" någon timma så det lönar sig att köra dit =)

• Piri

Du kan ju passa på att ta en power-nap så att du orkar med hemresan!

• cid

*ler* ja, får nog göra det!
    Kan ju gömma mig under sängen när dom stänger så kan jag sova hela natten!

• Spegel

Köpte två nya madrasser från JYSK för två år sedan.. de knarrade för minsta lilla rörelse och det small i fjädrarna när man reste sig.. ont i ryggen fick man så det var ett dåligt köp. Så vi köpte ny madrass på IKEA och nu sover vi hur bra som helst.. inget knarrande eller smällande och våra ryggar mår så mycket bättre... Hejja IKEA!!

• Trinity78

Enligt Råd & Röns senaste test så fick IKEA samma betyg som Hästens. De är ju ett antal tusenlappar billigare än Hästens dock.

Reality is a bore
  • cid

Trinity: Jo det är ju det...

Fortfarande inte någon som har lust att göra en omröstning?

• Trinity78
    cid skrev 2006-04-09 15:35:02 följande:
    Trinity: Jo det är ju det...Fortfarande inte någon som har lust att göra en omröstning?
    Jag kan göra en omröstning. Skicka alternativen till mig så ordnar jag det.
    Reality is a bore
  • miss mamma

Har haft Ikea madrasser(sängar)vart suuuper nöjd.Sonen har haft sultan i spjälsängen och nu i växasängen jättenöjda

Svar på tråden IKEA´s sängar (madrasser)