• Cyberpålle

Hur barnsäkra balkong?

Har lägenhet med rätt så stor balkong som jag är sugen på att inreda så att lillan kan leka där på ett säkert sätt. Självklart leker vi mest ute "på riktigt", men det kan vara skönt för skruttan att ta sig en nypa luft innan vi tar dagens första utomhus-pass.
    Någon med erfarenhet av balkong-säkrande? Att smacka upp ett skyddsnät ovanför det redan höga balkongräcket har jag svårt att tro att byggnämnden går med på- och att glasa in balkongen (det vet jag att man får) är jag inte så sugen på tror jag för då blir det inte samma luftighetskänsla.
    Hm.....tacksam för råd!
  • Svar på tråden Hur barnsäkra balkong?
  • Cyberpålle

Hmm..det kanske inte funkar alls att barnsäkra en balkong, utan det är nog inglasning som gäller för att kunna andas ut och kunna titta bort en millesekund när barnet knallar ut på balkongen....

*puffelipuffpuff*

• Majsan70

Vi har skyddsnät för katterna på balkongen o det funkar ju även för den lilla. Men jag skulle aldrig nånsin lämna henne ur sikte där ändå.

• Cyberpålle

Nej, precis, utan det är det att jag vill kunna slappna av lite när jag tittar på henne då hon leker på balkongen och det kan jag inte idag trots högt staket....det är inte så att jag skulle gå iväg medan lillan var på den barnsäkra balkongen .

Ju mer jag tänker på det blir jag trots allt kanske mer sugen på att glasa in balkongen och på så sätt skapa ett till "rum" till lägenheten..hm....

Svar på tråden Hur barnsäkra balkong?