• freija

Köpa nya köksmöbler -hur är det med glasbord?

Oturligt nog så har en av våra stolar till vårt bord gått sönder, och nu görs inte den köksgruppen längre. Ska därför åka och inhandla ngt nytt idag och såg att Jysk har ett biligt matbird + stolar (1999 kr) där bordet är i härdat glas.

Hur pass hållbart är det, när man har barn å så..?

Är orolig för att det ska gå sönder och att dottern ska göra sig illa.
    Någon med erfarenhetre?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Köpa nya köksmöbler -hur är det med glasbord?
  • noClue

Det är hållbart det är det! men det låter något så fruktansvärt när t.ex barn slår på det eller man ställer ner tallrikar och sånt.

Sen min personliga åsikt är att glasbord har spelat ut sin roll... men det är ju bara jag..

• EMO 979

Jag personligen skulle inte köpa med glasbord då det finns barn i familjen för att det för det första kan vara "farligt" med vassa, hårda kanter och för det andra att man måste putsa det ungefär hundra gånger om dan från kladd och sånt...vi hade ett i v-rum förut och det var bedrövligt att hålla rent och inte skönt för barnen när de slog huvudet i kanten...

• turia

eww för glasbord... allt klet syns, små barnfingrar...

• Kristin24

Gör ju ondare att slå sig på glasbord än trä. Ni lär ju få putsa en hel del också...men visst man kan ju ha duk över.

• Karra1

är det det med "aluminiumstolar" till - i så fall så har jag upplevt stolarna rangliga. Bordet är fint - men behöver putsas jämt

• Karin82

Glasbord behöver man putsa hela tiden..

• Kanelsnäckan

Skulle inte köpa glasbord även om jag inte hade barn Ett himla torkande hela tiden, urtrist

• freija

Tänkte aldrig på det där med putsandet. Tycker att det är nog att putsa vårt "vanliga" bord Så det får nog bli ett hederligt träbord, he he!

TAck för alla svar iafl.

• Zaria

Vet vilket bord du tänker på...Mitt ex hade såna hos sig,och aluminiumstorlarna brakade redan efter några veckor...bordet är också rätt rangligt....

Snyggt är det,men absolut inte hållbart...

Svar på tråden Köpa nya köksmöbler -hur är det med glasbord?