• Sarita

Har du tips på nån mysig semesterort vid havet i Damnark/Tyskland??

Vi var på Rügen i fjol och bodde på et litet hotell med vår dotter och tog promenader och åt ute och badade och semestrade, och det var supermysigt. Nu vill vi göra om det nånannanstans. Men VAR?? Det får inte vara alltför långt med bil eftersom man aldrig vet om dottern är på bilhumör. Rügen var perfekt för oss som bor i Skåne, en timme bil, några timmar färja och en timme bil igen.

Har ni några tips? (Skagen har vi också varit i.)

• Svar på tråden Har du tips på nån mysig semesterort vid havet i Damnark/Tyskland??
  • Idannika

Mitt favoritställe i Danmark är Lökken. En helt underbar liten by vid havet! Finns flera campingar samt lägenheter och stugor att hyra.

• Sarita

Tyvärr har min man något obegripligt ospecifierat emot Bornholm...har inte fattat varför.. men ska kolla upp Lökken! Tack för era tips!

Finns det fler kanske...?

• Pfaff

Bornholm som är så vackert, han kan ju inte ha varit där om han är emot det ;0)
    Låt honom stanna hemma och åk själv :0)

Mön är oxå fint och Rödby med Lalandia.

• The Man

I Danmark (Jylland) vill jag rekommendera del Blåvattnets camping strax norr om Esbjerg. Sen finns det en liten stad som heter Struer alldeles vid Limfjordens södra ände, där kan man bo väldigt prisvärt på vandrarhemmet eller i den camping som ligger alldeles bredvid med bar bad och minigolf. Gångavstånd in till Stadens centrum. Under första helgen i Augusti har de en underbar Karneval i Struer som jag kan rekommendera.

• MelvinÅMamma

Hej!
    Vi var på ett ställe som hette Lögstör (danska bokstaven ö) förra helgen å det var toppen ett jättestort feriecenter vid vattnet och det var uppbyggt för barn,barnen var alltid VIPgäster!!Kolla in www.danparcs.dk....låg ca.5mil från aalborg!!TOPPEN!!

• EnAnna

Har inte varit där själv, men min systers familj reste till Lallandia (Danmark). Jag tror att det ligger nära Rödby-Puttgarten. Barnen älskade det.

Själv gillar jag också Lökken.

• norder

Saeby på Jylland.Ligger fint vid havet ett par mil söder om Fredrikshamn.Finns stugor att hyra och även privatrum.Lycka till i sökandet!
    Lökken är ochså helt ok men mycket mera liv och rörelse.Saeby är lugnare om man har småbarn.Hej!

• Jess Gbg

Ribe i danmark är SÅ FINT! Kolla in bilder på nätet!

• Jänkmamma

Blokkhus i Danmark är kanon fint, nära till Fårupsommarland i Saltum, åker dit varje år.Testa.

Svar på tråden Har du tips på nån mysig semesterort vid havet i Damnark/Tyskland??