• Gabbesmamma

Att handla på www.strawberrynet.com?

Undrar om det tillkommer tull och moms, för då blir det ju ungäfär samma priser som i Sverige?
    Har ni erfarenhet?

• Svar på tråden Att handla på www.strawberrynet.com?
  • Ai67

Om det är utanför EU så är risken stor. Det räknas som privatimport och tullen brukar vara rätt så snabb att upptäcka och suga in sådana paket.

~¨¨~*~¨¨~ ai.bilddagboken.se/ ~¨¨~*~¨¨~
  • prickelina

jag har beställt några och fått betala tull 1 gång, men de är jätte bra och ersätter det så det är riskfritt att handla! Det är mindre risk att man tullas om man handlar för under 500 kr.!
    Lycka till!

• Ai67

Sist jag handlade från USA blev det MED tull och moms 450 kr. Så min försändelse tog dom fast den var på ett värde under 500 kr.

• annroll

Vadå? nu förstår jag inte riktigt.. är de en bra sida att handla från??

• prickelina

Ai67: Men du mailade väl dem så du fick din tull tillbaka??

• pcotjej

strawberry.net säger att de ersätter om paketet råkar fastna i tullen och blir momsad men oftast är paketen så små att de rinner igenom.

En svensk sida som är bra är: www.parfym.se

• Ai67
    prickelina skrev 2006-04-10 00:02:51 följande:
    Ai67: Men du mailade väl dem så du fick din tull tillbaka??
    Det var inte från strawberry utan ett annat amerikanskt företag.
  • Heleri

Jag har handlat på strawberrynet två gånger, första gången gick det bra, jag fick mitt paket hem utan problem. Andra gången fastnade paketet i tullen och jag fick betala extra. Efter att ha mailat Strawberrynet om detta satte de tillbaka pengar på mitt konto.

• Milja

Vilken jätte bra tråd. Har också tänkt beställa därifrån men undrar lite över det här med betalningen. Är det endast kreditkort som gäller eller?

• Poena

Jag har betalat via PayPal till dem. Jag tycker de är super! Snabb leverans, mycket bra packat, fina produkter, bra kundservice. Många ++++

• Marie IE B

Jag handlar ofta på Strawberrynet. OM ditt paket fastnar i tullen läggs svensk moms, 25 %, på och du får betala det när du hämtar paketet. Ta då det kvittot, scanna och maila till Strawberrynet. Inom ett par dagar har du pengarna in på ditt konto.
    Priserna varierar ganska mycket på Strawberrynet. Allt är inte jättebilligt.
    Jag köper Clinique-prodkter och betalar ca 240 kr för en crème som i Sverige kostar 450. Min Lancome-mascara betalar jag ca 170-180 kr, i Sverige kostar den 220 kr. Men eftersom det alltid är fraktfritt och ev moms återbetalas så blir det ju billigare hur som helst.

• Gabbesmamma

Sen har de ju grejer som inte går att hitta i Sverige. Parfymen ja köpte (tribu, benetton) är underbar och väldigt prisvärd dessutom , bara 27 usd för 100ml. Svenksa www.parfym.se säljer den för dubbla priset.

Svar på tråden Att handla på www.strawberrynet.com?