• Hannah

Familjens Hus, MALMÖ. Ni som varit där!

Hej!
    Ville höra lite om era erfarenheter?
    Ska på inskrivning om två veckor och undrar om möjligheten att få höra hjärtljud. Någon som varit där och fått lyssna? Från vilken vecka gör de det i såfall?
    Skriv gärna vad ni tycker om Familjens Hus i övrigt...
    Blir jätteglad för svar!!!

• Svar på tråden Familjens Hus, MALMÖ. Ni som varit där!
  • delifi2

har tyvärr bara dålig erfarenhet därifrån. fick foglossnig i v 12 å då sa bm att jka skulle till dr å ja gick dit, förra gången så sjukskrev dom mig redan i v 15 så ja tänkte att d blir likadant nu. (jobbar i sthlm på dagis)
    men när ja kommer dit så tycker han inte alls att ja ska va sjukskriven utana tycker ja skulle pendlat mellan malmö-sthlm, att jobba på dagis tyckte inte han va nåra problem, när sjukgymnasten hade sagt att ja ABSOLUT inte fick bära eller lyfta å d e d ända man gör på en småbarna avd. ja sa till honom att ja kände min kropp bättre än han å att ja inte p´å nåt villkor skulle tbx till jobbet, min chef tyckte inte d heller. ja börja storgråta där inne å till slut sjukskrev han mig, men d kändes inget kul alls. men min bm var trevlig

• sanne72

Jag fick lyssna på hjärtljud där vid först besöket i v 11- kanske var det i tidigaste laget att kunna höra nånting. Familjens hus har varit bra för mig och jag har bara träffat på trevliga och kunniga människor där som stått väl ut med frågor o allehanda nojor.

Lycka till!

• Hannah

Tack för era snabba svar!
    Verkar som att så länge man håller sig till barnmorskorna så är de trevliga...
    Sanne72 - när var du där och hos vilken barnmorska? Jag ska dit i vecka 12+4 så då borde man väl kunna höra?

• sanne72

Jag var där i v 11 men hon sa att det ofta var i tidigaste laget att kunna höra. Men förhoppningsvis går det bra för dig- första ljuden är ju rätt magiska! Har Inger som bm.

• Sparvel

Usch nää!
    Det har varit min värsta upplevelse!
    Fy, jag är så besviken på Familjens hus o har grinat varje gång jag gått hem därifrån!
    Bm:orna är ohyggligt svala o opersonliga, jag har träffat tre av dem vid olika tillfällen.
    Jag bytte till en annan nu på en annan mvc o är så jättenöjd, hon är helt fantastisk! Nu känner jag mig bara ledsen att jag inte bytt tidigare, tänk att det var så här det skulle kännas!!

Man får inte lyssna på hjärtljuden på inskrivningen. Eller jag minns inte att jag fick det iaf.

Har tyvärr inget gott att säga om Familjens Hus.
    Jo, en läkare där isf. Han är go.

• Hannah

Sanne72
    Jag menar om du varit där nyligen? Jag ska också till Inger. Hon verkade gullig i telefon när jag bokade tiden. Lyssnade ni med doptone eller vad det heter? Fick du be om det eller frågade hon? Hur var det annars?
    Lycka till själv!!!

• sanne72

Jag bad inte om det men jag vet inte om det alltid görs vid inskrivningar. Själv är jag ju nu ganska långt gången i graviditeten o har varit där en hel del, senast igår. Hon använde doptone också vid första tillfället men jag hade haft en liten blödning så lyssnandet kan ju ha berott på det. Hör gärna av dig om du vill!

Svar på tråden Familjens Hus, MALMÖ. Ni som varit där!