Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Splach

Kaffe = minska i vikt?!?

Igår hade jag en liten prat stund med en kompis till mej, och kompisen kom då fram till att anledningen till att han är så smal är pg av att han hinkar i sej kaffe, för tydligen ökar det ämnesomsättningen?
    Så med andra ord, om man vill gå ner i vikt ska man dricka kaffe?
    i så fall måste det vara världens enklaste kur, mot viktnedgång, bara att hinka i sej 5 koppar kaffe om dagen..
    Är det så "enkelt" eller hur funkar det?

• Svar på tråden Kaffe = minska i vikt?!?
  • Lolo2

Kan vara så att om man dricker så mycket kaffe, hinner man inte äta något annat....:)

• solrosen74

ja om du dricker bara kaffe så lär du ju tappa i vikt

Ärligt så har jag läst det någonstans att kaffe ska funka på viktnedgång, men jag minns inte vart.

• Sarah81

Funkar det verkligen??? Ta tex anna skipper i du blir vad du äter hon plockar ju bort kaffet från sina "offers" dieter...

• Splach

Nej men jag funderar på att, om man äter som vanligt, samma mägd mat lika många gånger som förut, och sedan dricker en hel del kaffe, så borde man gå ner i vikt?
    Vill ju självklart gå ner i vikt, och så bekväm som man är så vill man slippa göra något, fast kaffe har jag aldrig druckit i hela mitt liv, luktar "vidrigt" men det kanske är gott

• Splach

haha ja vem vill se ut som en kaffe böna?!

• Splach

nej men anledningen till att hon plockar bort det, tror jag har att göra med att ämnesomsättningen ökar, vilket kan leda till att man äter mer? eller är jag helt fel ute..

• LinksMamma

Jo jag har hört nåt sånt. Minns ett program om modeller som drack massa kaffe för att de inte kände lika mycket hunger då. Hemskt

• Splach

Haha... undrar om jag ska ta och göra en egen liten undersökning!
    hinka i mej kaffe i ca i månad, och se vad vågen säger får återkomma med resultatet sen..
    bör bara köpa mej en våg först

• LillaLulla

Jodå, kaffe fungerar. Men precis som äppelcidervinäger så är det endast vätskedrivande, dvs man förlorar inget fett, bara vätska.

• AnnaK

kaffe får dig att gå ner i vikt eftersom kaffe, te, coca-cola är vätskeutdrivande. Med andra ord så tappar du vätska i kroppen, vilket inte är så bra. När du sen slutar hinka i dig kaffe så går du upp (i vätska) igen.

• soraya

Koffein gör dig piggare - alltså kan du köra "på tom tank" lite längre och låta bli att äta.
    Det stämmer också att koffein ökar ämnesomsättningen en aning, som typ chili också gör.

Men å andra sidan är för mycket koffein inte bra - och att det är vätskedrivande gör ju i längden dessutom att du riskerar att bli uttorkad och må piss.

Svar på tråden Kaffe = minska i vikt?!?