• Bebbe2006

LA, Phoenix, Tucson, San Diego, Houston, New Orleans, Memphis, Dallas, Chicago

Vi har bilat en del innan i USA, men nu är det nya platser som skall upptäckas.

Skulle bli superglad om ni ville berätta om era erfarenheter av de städer som räknas upp i rubriken.

Vad måste vi se?

Vad skall vi tänka på ?

Alla tips är välkomna!

• Svar på tråden LA, Phoenix, Tucson, San Diego, Houston, New Orleans, Memphis, Dallas, Chicago
  • siamesen

I Houston finns det faktiskt inte sa mycket att se egentligen tycker jag...du kan ju alltid kolla in Down Town och Johnson Space center...och se om det finns nagot Rodeo du kan ga pa

Rice university ocksa är lite fint.

• siamesen

ärligt talat..om jag var er skulle jag aka till Austin eller San Antonio istället

Finns mer att se och är inte lika jädrans fuktigt

• ripcurl

Hej! Var b.la i L.A april/maj 2005 (även i San Francisco och Las Vegas). Tyckte staden var mest skitig och stoooor, men med några höjdpunkter ändå. Vi bodde i Santa Monica,ett stenkast från havet och det var skönt att bo där efter dagarnas alla utflykter i downtown och med hyrbil på alla dessa 8-filiga motorvägar. Santa Monica var greppbart,renare och charmigt med sin berömda Santa Monica Pier och Third Street Promenade (en mysig gågåta med massa butiker och restauranger). Venice Beach var lite mer liv och rörelse längs stranden och det säg ut som "Baywatch" med dessa badvaktstorn mellan Santa Monica o Venice. Man är totalt beroende av bil i L.A så mycket kan jag säga eftersom stans yta är lika stor som Skåne... Vi kollade Holllywood Boulevard, Sunset Strip, Walk of fame, Manns Chinese Theathre( härifrån såg man den berömda Hollywood-skylten), tog en guidad tur med buss som visade kändisarnas hus (ja..murarna då...) men det var kul ändå för man fick se mycket av Beverly Hills och Bel Air. Sen körde vi till Burbank för att vara med på insåpelning av "The tonight show with Jay Leno". Det var en tags köande, men vi fick biljetter och det var kul att vara med i studion bland publiken. Många Tv-serier har killar och tjejer som går omkring på stan annars och delar ut gratis publik biljetter. Sen var vi på Universal Studios som var ok men inte mer. Om man gillar häftiga karuseller och sånt så är det lite väl barnvänligt på Universal Studios, då kan "Magic Mountain" vara ett bättre alternativ- för dom verkar ha det mesta
    Själva Hollywood var väl det som man nog hade förväntat sig mer av tack vara allal filmer och så, men i det stora hela så var det en väldigt sliten stadsdel.
    Hoppas ni får en trevlig resa!

• Bebbe2006

ripcurl: Vi var också i San Fransisco, LA och Las Vegas i maj förra året! Och i San Diego också, faktiskt.

Var också lite besviken på Hollywwood. Inte alls så glammigt som man kan tro.

• Bebbe2006

siamesen: Nej, vi har förstått att det inte finns så mycket i Houston. Det blir lite allt möjligt i Texas, men vi kommer att vara i Houston också, eftersom det är den flygplatsen som gäller på resan.

• siamesen

ok..är ni där ett tag kanske ni kan ga till Astrodome och titta pa nagon sport...eller ströva i det stora shopping centret..The Galleria...stort och har en isrink

• knäckebröd

L.A har du ju fått förslag på, så det lär ju inte var några problem...Phoenix och Tuscon är enligt mig inte så mycket att hänga i julgranen....men man kanske måste bo där för att känna till guldgruvorna. Var i Dallas i julas...Trevlig stad med mycket restauranger och barliv...självklart var vi på Southfork Ranch...haha! Kul att ha sett det, men inte hela världen om man missar det. Åk istället till Austin. Universitetsstad med rikt musikliv. Själva staden är nästan lite europeisk, men åker du lite utanför så kan man inte missa att man är Texas(verkligen kontrast).Ursäkta om inlägget blev lite förvirrat!

• vackrastarflow

Hollywood är definitivt överreklamerat och det är alltid kul att kolla turisters snopna ansikte när man tar dem dit för första gången. Alla tror det är sååå glammigt och fint men det är ett av de sämsta områdena i LA.

Men om man tycker LA är skitigt har man definitivt varit på fel ställen. Jag rör mig mycket i jättefina områden, där städning är en del av den dagliga rutinen. Kolla in Westwood, Brentwood, Ventura, Malibu, och alla Beachstäderna - Manhattan Beach, Hermosa Beach, Long Beach och Palos Verdes. Otroligt mysiga kuststäder, min favvis är Hermosa Beach. Förutom Venice då som är så himla kul!

Orange County är fint också! Disneyland ligger där hehehe

• Majken

JAg var i Memphis, New Orleans och Dallas sommaren 2004 och jag kan varmt rekomendera Memphis.

Det var en häftig upplevelse att strosa omkring på Beale street och njuta av musiken, sen passade vi ju förstås på att besöka Graceland - vilken Elvis-kommers det finns??!!

Min höjdpunkt under vår resa var dock utan tvekan New Orleans - åhh vilken stad, åhh de franska kvarteren, åhh musiken, åhh maten, åhh stämningen - jag blev förälskad helt enkelt!!!
    (nu var det ju vår bröllopsresa - kanske hade det lite inverkan på upplevelsen vem vet )
    Tyvärr har ju orkanen Katrina härjat där efteråt och jag har inte en aning om hur det ser ut eller är där nu

Men DÅ var det helt underbart

Svar på tråden LA, Phoenix, Tucson, San Diego, Houston, New Orleans, Memphis, Dallas, Chicago