• Anonym (ont)

Ont vid hunger?

Jag åt vid 11-tiden idag, sen åt jag nyss. Har inte ätit något emellan. Men jag har sååå ont i magen nu, efter att jag åt.

Det känns inte som vanlig magvärk, mer att det "hugger" i magsäcken. Sticks överallt känns det som. Det gör ont Jag har märkt att jag har fått såhär flera ggr om jag inte ätit på länge, men VARFÖR?

och är det fler som får så??

Inte en behaglig känsla, verkligen inte..!!!

• Svar på tråden Ont vid hunger?
  • Anonym (D)

Åt du fort? Eftersom du inte ätit på så länge kan det bli för mycket för tarmen på¨en gång, men går det inte över snart kan ´du ringa sjukvårdsupplysningen, det kan även vara magkatarr, det kan göra fruktansvärt ont att äta när man har det, jag fick morfin en gång på grund av smärtor vid magkatarr

• Anonym (ont)

vad jag minns så har jag alltid haft det såhär när jag inte ätit på länge.. o de gör sååå ont eller jag klarar ju att gå och sådär, men det är jobbigt ändå. men okej, jag ska observera.

• Esterella

Jag kan ha perioder då jag får jätteont i magen om jag inte äter, det går över när jag ätit.
    Tror att det är stress relaterat i mitt fall, har haft problem med magkatarr också.

• Anonym (ont)

men det gör fortfarande ont och det var ju typ 15-20 min sen. Och jag åt inte så mycket. kan de vara så att jag känner av hungern mer nu när jag fått smak på mat? eftersom ja inte åt så mycke?

Svar på tråden Ont vid hunger?