• hjärtegull78

Fina inbjudningskort??

Någon som har tips på fina inbjudningskort?
    Att göra själv eller beställa via nätet eller jaa precis vad som helst.

Hur tidigt ska man vara ute egentligen (med att skicka ut korten) ?
    Hur planerar men ett bra och lyckat dop?

Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Fina inbjudningskort??
  • Tesan81

vill också veta *puff*

Älskar min Villemo
  • Paulina f69

Jag köpte ett gäng pysselgrejer i bokhandeln som jag gjorde fina kort med: Handgjort papper som "omslag", halvgenomskinligt med små stjärnor i som inlaga och glansigt brunt till dekorationer. En grej för att stansa ut små nallar ur det bruna pappret och minifästkuddar att sätta fast dem på kortet med. Pappersklämmor i form av hjärtan att sätta fast inlagan med. Guldpenna och svart tuschpenna. Oj så kul det var & fint blev det!

Tips alltså: Kolla i bok-/pappershandeln! Där finns massor av roliga grejer för sånt pyssel.

• mamma37

Jag skulle beställa via ett ställe på nätet men hugha vad dyrt närmare 2000:- Hittade jäääättefina gråa neutrala med en jääättevacker blomma på framsidan sedan så köpte jag en calleografpenna ( titta inte på stavningen !!) Och skrev följande: Ni är välkomna att närvara vid.......(barnets namn) dop den......kl..... i.......(kyrkans namn) Därefter intar vi en underbar buffé hemma hos oss! Varmt Välkomna! Mitt tips till dig!!

• hjärtegull78

Paulina f69.
    Det var ju ett jättebra tips..
    Har bollat lite framochtillbaka nämligen, om jag ska göra egna eller om jag ska beställa via nätet. Men som mamma37 säger, det kan ju bli ganska så dyrt att handla via nätet!!!!

• Paulina f69

Jo just det, om resten av planeringen - tänkt efter vad ni själva verkligen vill och följ det! Vi hade ett jättefint dop som inte följde några "mallar" så där alldeles strikt. Stäm av med prästen vad som är möjligt, det är rätt olika vad prästerna tycker är okej. Om er församlingspräst inte vill samma som ni kan ni kolla med nån annan som ni kanske känner/känner till. Vi var utomhus på en plats som är speciell för oss och bjöd sen på mat och tårta hemma hos oss.

• Wilmisen

Jag köpte hårt papper (lila) som jag sedan vek till ett litet kort som gick att öppna. (2 vikta kort på ett A4). På framsidan klippte jag ut ett litet kort på Wilma som jag skrivit ut på datorn. Skrev Wilma över och hennes födelsedata under. Klistrade två små silverstjärnor på framsidan med som jag köpt i bokhandeln.

Sedan skrev jag inbjudningstext på vitt papper, skrev ut på datorn, klippte med sick-sack-sax och klistrade på insidan av kortet. Det blev fint. Jag har tyvärr inte skannat in det i datorn än, annars kunde du fått se...

En månad innan brukar man skicka ut ungefär för att ge folk en chans att planera enligt god sed sägs det.

Läste också i en gammal Vi Föräldrar tidning att man kunde köpa större bokmärken, i form av änglar, där man skrev inbjudan på baksidan.

Jag hade först tänkt skaffa en mall i form av en dopklänning och skrivit inbjudan på baksidan, men det blev aldrig av. Men kanske ett tips för någon annan?

Svar på tråden Fina inbjudningskort??