• mammutten81

Ska jag våga blondera håret själv??????

Halloj tjejer!

Jag har midjelångt hår, halv tjockt i bra kvalité, har slingat det en gång i en blondare nyans.
    Jag har alltid haft blont hår, men nu med utväxten ser det utväxta mer råttfärgat ut.
    NOT SNYGGT!

Jag har fan inte råd att slänga ut 1200 för en slingning just nu, men vill ha det snyggt.
    Först tänkte jag köpa två paket och låta en kompis fixa det åt mig, men risken är ju att det blir platinablont eller oranget, inget av de alternativen är särskilt lockande.
    Eller så blir det helt ojämt.

För 6 årsedan körde jag ( tro det eller ej) med sprayblond, vilket fungerade skitbra!
    Men ska jag våga det nu, när det det är rätt mycket utväxt.
    Kanske bör jag bara fixa överhåret först?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Ska jag våga blondera håret själv??????
  • mammutten81

?????????????????? Hostattack!

• lillalycka

det är bara att bleka själv. inga problem, billigt och bra är hm´s egna. lycka till. lägg ut bild sen .
    själv har jag blekt/färgat i omgångar hemma sedan 20 år tillbaka...

• Runguska

Jag har blonderat hemma med gott resultat. Dock kan jag tillägga att jag redan har hyfsat blont hår så jag ska inte vara så "svår" att få till direkt som jag förstått det. Vi skulle göra min man blond också, han har brunt hår och blev istället orangehårig!

• Poena

Det borde inte bli några större katastrofer om du är ganska blond i dig själv. Men använd inte sprayblond!! Ta hjälp av en vän också. Slingor är nog det bästa då slipper du slita på hela håret och får ett naturligt resultat. Bl a H&Ms egna slingmedel är bra. Tänk på att låta det sitta rätt tid i. Gnugga av lite medel från en slinga var 5:e minut så ser man var i blonderingen som håret är. Är det gult eller rött _vänta_! Håll koll så att det inte blir för vitt.

• Tildalina

Varför ska man inte använda sprayblond?? Jag har använt det jättelänge nu och mitt hår får jättefin färg av det..?? Sliter det???

• Duckan74

Jag använder också Spray blond. Funkar utmärkt. Min frisör gav mig komplimanger sist och sa att mitt hår inte tar skada av det. Har visserligen tjockt hästhår, men ändå.

• emmishen

Jag är frisör och sprayblond är det värsta man kan utsätta sitt hår för, det slutar aldrig att bleka.

• Alec

Jag skulle aldrig någonsin göra slingor hemma. Jag är visserligen mörk i grunden. Jag gör mina slingor hos frisören och det blir bra. Hellre lägger jag en tusenlapp och vet att det blir bra!

• Maijlo

Jag tycker att det fungerar jättebra att färga eller slinga hemma själv. Jag blev inte alls imponerad av resultatet som min frisör gjorde sist. Jag gör det lika bra själv bara jag har rätt produkt. Det är individuellt vilken produkt man ska ha så om jag vore du hade jag testat en liten slinga först innan jag färgade hela håret. En gång blev mitt hår gråaktigt då jag färgade det, men det gick lätt att fixa med en annan produkt. Det blev ändå mycket billigare än hos en frisör och jag tyckte att det var värt det. Personligen tycker jag att hemmafix är minst lika bra som hos frissan om man bara ska ha en nyans. Numera kan man ju även köpa kit med flera nyanser på en gång så det är ju bara att prova!

• Tildalina

emmishen: Hur menar du med att det aldrig slutar att bleka? *orolig* Jag har använt det i åtskilliga månader och jag har en guldblond nyans, inte vit eller så.

Jag brukade tidigare göra slingor hos frissan, men varje gång gick jag hem och var besviken. Har inte gjort slingor sen dess utan avnänder detta spray blond som ger mig exakt den nyans jag vill ha på mitt hår.

• mammutten81

Undra ocså, vad då inte slutar bleka?

• Celice

Jag måste berätta mitt lilla expriment i helgen.
    Hade Mörkt hår,lång hår, köpte en avfärgning, det blev orange, försökte blondera det vanligt,de hjälpte knappt, sen gjorde jag silverblondering, de tog bort lite grann, till sist köpte jag loreal color expert, askblond, det blev underbart fint! Varför gjorde jag inte de direkt efter avfärgningen? Rekomenderar verkligen den! Lycka till!

Svar på tråden Ska jag våga blondera håret själv??????