Skillnad på amningsinlägg och amningskupor?
Vad är det för skillnad på amningsinlägg och amningskupor? Eller är det samma sak? Ska man ha papp eller ull i amnings-bhn, Kliar inte ull(jag får panik av andra ullkläder...)?
Vad är det för skillnad på amningsinlägg och amningskupor? Eller är det samma sak? Ska man ha papp eller ull i amnings-bhn, Kliar inte ull(jag får panik av andra ullkläder...)?
Ull värmer, papper suger upp. Man kan köpa tyginlägg i bomull också, de funkar som pappersinlägg fast är tvätttbara.
Jag gillar inte ull som killar, utan har använt papperinlägg varavat med bomullsinlägg. När jag har velat ha extra värme har jag haft bitar av fleecetyg. Det värmer utan att klia.
Ok, det låter som det får bli bomull och papper för mig. Kan man köpa de i bomull på apoteket också? Är amningsinlägg och amningskupor samma sak?
Jag köpte mina i bomull på Barnens Hus, tror att de kostade typ 49kr för 6 st. Inte mycket alls alltså. Använde mest engångs (pappers), men ska försöka skärpa mig denna gång och använda de i bomull mer...
Vad jag vet så är det två olika benämningar på samma sak...men jag kanske har missat nåt annat oumbärligt som man ska stoppa i BH:n ?!?
Jag använder nästan bara mina i bomull! Dom används nu för tredje gången! Håller alltså för flera barn! Jag använder dom i första hand för att dom är så sköna, jag har en kartong med pappersinlägg, som jag har som reserv, men det har inte gått år många på tre månader! Jag har bomullsinlägg från Imse vimse!
Amningskupor, har jag för mig, är uppsamlingsbehållare i plast som används då man ammar. Det bröstet som inte används brukar ju ha en tendens att läcka rätt rejält, åtminstone ibörjan, på vissa.
Har jag rätt för mig?
Ok så amningskupor och mjölkuppsamlare är samma sak och amningsinlägg de som suger upp läckande bröstmjölk och värmer eller?
Behöver man inköpa en bröstnapp innan bb-vistelsen? Vissa har rekomenderat mig att använda det med en gång. Finns de att köpa på apoteket? Hur gör ni?
Amningsnapp ska du inte använda om det inte är nödvändigt. det behöver du inte köpa i förväg. Även om det är bra för vissa med amningsnapp, så ökar också risken för mjölkstockning, och för att man ska producera för lite mjölk. De har amningsnappar på bb om det skulle bli nödvändigt.
Måste bara säga...
-att jag tror om du frågar efter amningskupor på affären, så kommer de att visa dig amningsinlägg. (satt och kollade i olika kataloger nu...i annat ärende och såg att det ibalnd står kupor, ibland inlägg - menat samma sak)
De här uppsamlarna kallas helt sonika bröstmjölksuppsamlare (det var vad det stod när jag köpte min på apoteket oxå) så jag skulle tro att amningskupor/inlägg är samma sak faktiskt!
Ok, tack alla!!