Sur och besviken på Kommunals a-kassa
Hej, är så lessen, besviken och sur så jag behöver skriva av mig lite.
Min man är med i Kommunal och jobbar som busschaufför. Då han är timanställd jobbar han olika timmar varje dag, det är alltså svårt att veta hur många timmar han ska fylla i på sitt a-kassekort. Detta bidrar till att vi alltid är sena med våra kort, gör det via internet vilket leder till att vi missar det enda datumet de har i månaden. (idiotiskt!)
Tacka vet jag Industrifacket där de betalar ut varje torsdag!!!
Fram tills nu har a-kassan varit vänliga och betalat ut trots att vi missat datumet. Min man pratade häromdagen med en tant och hon sa att det här är sista gången de betalar ut tidigare och gjorde nån anmärkning men sa att vi får pengarna på torsdag. Dagarna går och jag tittar med jämna mellanrum på hans a-kassa på internet men ser inget datum för utbetalningen av hans pengar. Jag ringde därför till a-kassan alldeles nyss och fick då reda på att nej han får pengarna den 21, alltså nästa vecka!!
Jag förklarade vad tanten sagt till min man men nej dom kommer nästa vecka. Jag blir så lessen, vi har en hög med räkningar som måste betalas vilket vi inte kan pga kommunals ovilja i att vilja hjälpa en av sina medlemmar med utbetalningen.
Visst, vi kan gissa oss till på ett ungefär hur många timmar han jobbar men då riskerar vi att antingen redovisa för få timmar och blir skyldiga att betala tillbaka eller för mycket och förlora en massa pengar.
Jag funderar på att samla mod och ringa och skälla ut dom och kräva pengarna eftersom den där tanten lovade min man pengaran på torsdag.
Nån som vet vad jag kan göra?
ALlt är välkommet!
Lioness