• Éowyn

Känner mig bakis-symptom?

Vill ju känna mig gravid, för att invaggas i känslan att allt är ok. Förra graviditeten, som slutade med MA hade jag väldigt ömma bröst. Nu känner jag ingenting i brösten, trots att jag klämmer på dem .

Däremot känner jag mig bakis. Lätt illamående och lätt huvudvärk, sådan där diffus känsla, om ni förstår vad jag menar. Har någon varit med om det som gravsymptom?

• Svar på tråden Känner mig bakis-symptom?
  • momt

jag känner mig också så. Inte jätte illamående, men den finns där lite grann
    & snurrar i huvudet på mig hela tiden lite lätt.
    usch jag gillar't inte ;S

• LizLiz76

Hej, hehe, jag tycker också att symptomen liknar baksmälla. Ibland så stark baksmälla som om jag varit ute o röjt hela natten o supit mig redlöst berusad.. t.o.m. tröttheten är där!

• ninen och J

Jag hade det i början. Kan inte säga att jag någonsin mådde illa, men som en lätt baksmälla kände jag att jag hade i vecka 6 och kanske halva 7 sen gick det över. Inte som en rejäl baksmälla dock (tack och lov).

• Persikan

Fram till vecka 12-13 var jag konstant bakis. Trött, illamående, kräktes och darrig. Typiskt dagen efter en alldeles för blöt natt

• pemi

Hade sådär i början (v 6-9), var trött, frusen och yr. Kände mej bakis då. Sedan försvann yrseln och frusenheten, nu mår jag illa och är supertrött istället... V 13 nu.

pemi

• ElsaLi

Jag mådde precis som beskriver det under de första veckorna! En diffus känsla av att vara "sjuk" i hela kroppen, men ändå inte riktigt sjuk... Som en lindrigare baksmälla eller en influensa som inte brutit ut ännu!

• isa275

samma här...."bakis" redan nu i vecka 5. inte jättekul

• Emma N

Bästa beskrivningen av första trimestern tycker jag: bakis hela tiden, men utan att ha gjort något roligt för det

• Éowyn

Vad härligt att höra att fler mår som jag! (Även om det inte känns härligt hela tiden..., men ändånär det är av den anledningen! )

• phoebs

Jag går omkring med en konstant rekordbaksmälla! (och då utan att ha varit ute och svirat innan ) Det är min 2:a graviditet och jag mår mycket sämre än vid förra - även om jag även då drogs med samma symptom. Lycka till - och hoppas att allt går bra!

• PuhTiger

Samma här - gräsligt bakis... haha... yrsel, illamående (sådär lagomt diffust) sugen på all slags mat, men när jag väl får den vill jag inget ha... trött, ligger gärna och vilar/sover mer sover oroligt när jag somnat för natten... RIKTIGT BAKIS mao!

Svar på tråden Känner mig bakis-symptom?