• saturna

Tatuering på magen, hur blir den sen?

Jag har funderingar på att göra en tatuering på magen, nere vid byxlinning antingen på höger eller vänster sida.

Jag funderar dock på hur den kommer att se ut efter en graviditet. Magen efter min första graviditet drog tillbaka sig helt men den har ju ändå töjt ut sig väldigt mycket en gång... det borde ju synas på en tatuering... eller?

Någon som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Tatuering på magen, hur blir den sen?
  • izabelle32

Jag har tatueringar på båda sidor av bålen, titta i mitt galleri. Dom är lika fina efter jag fött barn som innan. Nu är jag gravid igen och hoppas det går lika bra denna gång. Det beror helt på vart den är placerad  och hur din hud är. En del har med elastiskt hud som tål mer töjning, det går inte att säga säkert innan. Jag har jobbat på tatueringstuidio i 3 ½ år och vi rekommendrade alltid de tjejer som kände sig osäkra att INTE tatuera sig på magen utan välja att läga den lite på sidan istället. just pga av sådana här saker som graviditet. Men även vid kraftig viktuppgång kan tatueringen förändra formen, dvs utan att du behöver vara gravid. Lycka till!

• dramaqueen

Jag har en tatuering som blivit större (är i vecka 36) du kan se bilder i mitt galleri och under "min grav." Den har inte spruckit nåt och jag har inte gjort nåt särskilt med den heller (alltså smörjt eller så)

TVÄRLESS med nya bilder i galleriet
Svar på tråden Tatuering på magen, hur blir den sen?