• Friddan

MVC i Karlstad?

Hej!

Ska ringa och skriva in mig på någon Mvc i Karlstad men vill först höra lite åsikter om de olika som finns. Har hört både bra och dåligt om Gripen, men hur är det med tex Rud? Någon som vill dela med sig av sin erfarenhet.

Är på jakt efter en barnmorska som har glimten i ögat, inte kränker mig som person och som har tonvis med humor!

Hoppas att ngn kan hjälpa till!

/Friddan

• Svar på tråden MVC i Karlstad?
  • Anouschka

Jag säger bara Charlotta-mottagningen! Underbara kvinnor som arbetar där, och det ligger precis i centrum.

Jag ska pa inskrivning den 17/5 (lite sent, jag är da i v. 17, men jag är för närvarande utomlands). Ring snart - de är rätt sa upptagna eftersom de är sa bra!

• Catja3

Håller med föregående.
    Jag ringde Charlottamottg. idag och fick inskrivning 10/5 och är jätteglad för det Har varit där för andra saker tidigare och det är så himla bra.
    Ring dit!

• Friddan

Oj, här var det snabba svar! TACK!

Om jag får vara lite frågvis, VAD är det som gör att de är så bra på Charlottamottagningen?

/F

• Anouschka

Betydligt mer "personligt" bemötande än pa MVC och andra vardinrättningar. Mysigt ställe där man känner sig väl omhändertagen. har gatt där i fyra ar och sörjer att jag ska behöva lämna stället i o m flytt utomlands *snyft*

• Friddan

Anouscka: har de även en bra läkare?

• Anouschka

Hej igen!
    Har aldrig varit i kontakt med läkare, sa det maste nagon annan svara pa. Tyvärr.

• Tingelsvanzen

Läkaren Charlotta på Charlotta-mottagningen är trevlig och väldigt! duktig.
    Jag är otroligt glad att jag går där!!!

• Catja3

Jag har också hört att Charlotta ska vara väldigt duktig.
    Och som redan påpekats - det är otroligt mysigt där och man får ett personligt och bra bemötande

• Trolltrio

Går på Gripen jag, och är nöjd med bm, men inte fullt så nöjd med läkaren. Bm tar sig tid att ringa upp på kvällstid och kollar läget om det är nåt särskilt. Däremot är jag mycket skeptiskt till läkaren som råkade sada min livmodertapp vid läkarbesöket. Ingen fara med bebis, men ont gjorde det, och blödde med för den delen. Bm var toppen då, men läkaren vill eknappt erkänna att hon gjort nåt.

• Tingelsvanzen

hoppsan06: Får jag vara nyfiken och fråga vad den läkaren hette?

• Trolltrio

Vet faktiskt inte vad hon hette i efternamn, men Carin tror jag hon hette i förnamn... Var lite allmänt förvirrad när jag var där.

• Tingelsvanzen

ok, jag har inte träffat någon Carin vare sig på Gripen eller sjukhuset, så jag kanske har haft tur

• Friddan

Tack snälla för alla råd!
    Nu har jag fått en tid på Charlottamottagningen 4/5. Blev otroligt väl bemött när jag ringde och ville skriva in mig, hon som svarade tog sig tid att berätta en massa saker och svarade på mina ngt förvirrade frågor. Hoppas att resten blir lika bra!

/F

• Anouschka

Välkommen till Charlottamottagningen då! Jag har tyvärr inte inskrivning förrän den 17/5 eftersom jag är utomlands fram till dess... och därefter kommer jag att flytta permanent till Schweiz så jag kommer tyvärr inte vara kvar där särskilt länge till (hoppas jag hittar ett lika bra ställe i Winterthur...). Men nästa vecka ska jag göra ett UL här i Tadzjikistan för att koll att allt ser bra ut! Det är tidigt, jag är bara i v. 11 (10+5) men jag ser såååå fram emot det!

• Catja3

Friddan - då blir vi två som går där
    Jag har inskrivning 10 maj!

• Friddan

Va kul att vi är fler som går/kommer att gå där!

Anouschka: lycka till på ditt UL! Själv blev jag helt salig på mitt VUL i v 7 (6+6). Man kanske inte såg så mycket, men hjärtat syntes väldigt tydligt! Både maken och jag började gråta - det trodde jag inte!

Svar på tråden MVC i Karlstad?