• Muuulin

Hur får jag upp resesängen !!???

Haha, det här är lite lustigt !
    Fick en resesäng, av några kompisar till mig o min sambo, då jag väntade barn !
    Har inte använt den, men nu tänkte ja att edvin kunde få en liten lekhage !
    Så ja sprang ut till husvagnen och hämtade den, o tänkte att det här blir ju skitbra !

vecklar ut den, men den vill lixom inte låsa sig !

Är någon blå resesäng me vitt nät på sidorna !

Jag har lixom testat allt möjligt !
    Och låser sig ena sidan vill inte den andra göra det !

Kanske den är trasig åxå ! vem vet ! haha
    Men hyffsat oduglig man känner sig då man inte ens får upp en liten resesäng !! ha ha

Orkar inte vänta tills John kommer hem , så, är det NÅGON som vet hur den funkar !?

• Svar på tråden Hur får jag upp resesängen !!???
  • Göteborgstjej

Är det babyproffsen?

• Lalalong

En kompis till mig köpte resesäng från Gekås och fick inte heller upp den. Hon ringde till Gekås och de förklarade hur hon skulle göra och då gick det. Kan ju vara värt ett försök även om det inte är säker att det är samma fel.

Så det hon fick veta var att hon _inte_ skulle trycka ner själva bottnen på sängen först (som vi alla trodde) utan först låsa sidorna och sist bottnen...
     Pröva med det!

Lycka till!!

• Muuulin

haha jag vet inte .
    det står inget märke ! =/ har letat ! men den borde funka som dom flesta sängar tycker jag ! :P

• Göteborgstjej

lalalong har rätt i alla fall dra upp botten ordentligt, sen "lirkar" du med de 4 sidorna, en i taget tills de låst sig - sen kan du trycka ner botten.
    När du sen ska fälla ihop den - dra upp botten först och lirka på en sida i taget sen.
    Har du en vit prick på sidorna, där det liksom ska låsa sig? I så fall, tryck där när du ska låsa sidan.

• JRo

Trixet på de flesta sängar är att vara noga med att alla sidor är låsta innan man trycker ner botten. Om det nu är en sån säng...
    Lycka till!

• Henrik28

Hände oss på ett hotell fast tvärtom. Då vi skulle byta rum och ta med resesängen som hotellet hade så fick vi inte ihop den. Höll på hur länge som helst men det gick fanimej inte att få ihop den.

Ringde ner till receptionen och de skulle skicka upp någon som fällde ihop den och tog den till vårt nya rum.
    Efter 1 timme kom städerskan med sängen till det nya rummet.
    Hon hade inte heller lyckats fälla ihop den och ingen annan på hotellet heller. Någonsin.

• Göteborgstjej

henrik: känner igen det där, fast det var våra kompisar... Vi var hos dem på nyår och hade med sängen, när vi gick hem flyttade vi över dottern till vagnen och lämnade sängen. Dagen efter när de skulle ut o åka skulle de vara schyssta och lämna sängen hos oss, de ringde smått hysteriskt för att de inte kunde... 4 stycken ingengörsutbildade människor kunde inte. De fick lasta in sängen i utfällt skick i bilen och var VÄldigt nyfikna nr vi visade hur man gjorde...

• Muuulin

haha att det kan va sånt krångel med resesängar ! ;P
    Ja jag trodde ju såklart att man skulle he upp botten först ! men då ska jag gå och testa igen !!
    tack alla för hjälpen !

• Henrik28

göteborgstjej. O hur gjorde ni? Yxa eller motorsåg?

• Göteborgstjej

Haha nä vi drog bara ordentligt i botten ju... Skitenkelt när man vet hur man gör, men hjälp vad jag har svurit över den sängen innan jag lärde mig!

• Muuulin

ha ha nu funkade det ju !
    Hu lätt som helst ! det var botten som krånglade alltså !
    inte hade man trott att botten skulle ner sist ! ;P

• Göteborgstjej

Så bra att det löste sig!

Svar på tråden Hur får jag upp resesängen !!???