• fru smultron

Haft uppehåll ett par månader, ska börja igen. Någon som vill följas åt ?........

Har försökt att få barn sedan nov 2004, har haft ett X, och tre mf sedan dess.
    Har nu gått under utredning och ska denna månad börja försöka igen...det skulle vara kul att ha någon att bolla alla känslor med..
    Så jag hoppas på att det finns någon som har lust att följad åt............

Kramar från lilla fru smultron

• Svar på tråden Haft uppehåll ett par månader, ska börja igen. Någon som vill följas åt ?........
  • Hoppashoppas

Hej fru smultron..
    Vi har precis börjat försöka igen. Men min mens lever sitt egna lilla liv fortfarande. Efter mitt sista mf i början av januari. Men det vore trevligt att ha nån att bolla lite tankar med å stötta varandra. Så jag är gärna me å följs åt...
    Hoppas att du får en bra dag me mycke sol. De gör en lycklig..
    Kram

• fru smultron

Hej hoppashoppas
    Jag såg att ni haft ett liknande år som vi..inget kul direkt!! Är ledsen för er skull.
    Har du kommit på utredning än, visst var det väll så att ni blev placerade i kö? eller jag kanske minns fel.
    Vi ska som sagt var börja att försöka igen efter 4 månaders uppehåll.....så jag är ganska nervös men vid gott mod, man måste lyckas någon gång kan man tycka.

• Mia25

Hej på er här kommer en till. Haft fyra missfall sedan maj 04 tills i juli förra året, tog då en paus efter sista, men nu är vi för babysugna så nu vill vi fösöka igen.....Jag är livrädd nu denna gången, anledningen är kanske att min bästa kompis också bestämt sig för att försöka dom har ju inte haft de problemen ´jag haft så jag sitter här rädd att det ska funka jättebra för henne och att jag ska sitta och få missfall efter missfall.......Hoppas att det är okej om jag joinar eran grupp!!!

• morningsunlight

*hoppar in här*
    Har gått igenom 2 missfall och nu planerar vi att påbörja bebisverkstaden igen snart.
    Jag hoppar gärna in här. Kan vara skönt att ha någon/några att bolla tankar med...
    Vill så gärna ha ett eget litet pyre...

• fru smultron

Vad kul att vi blir några att dela de blandade känslorna man har inför att börja försöka bli gravid igen efter missfallen.

De flesta man pratar med om att man är jätte orolig säger typ..du ska se att det går bra nu. Och det hoppas man ju själv med men tyvärr vet man ju att inte alltid blir så..
    Men jag försöker att hålla en positiv syn på detta nu, har haft uppehåll ett par månader och det har hjälpt till att få lite distans till alla jobbiga känslor.

Mia25: Jag vet känslan. Vid mitt första missfall var vi 4 stycken som vart med barn samtidigt, alla dem har fått sina barn för länge sedan, och nu vid mitt sista missfall i dec 05 fick jag ett par veckor senare veta att en av mina bästa vänner var gravida utan att ens försöka.....
    Det känns tungt...men man måste kämpa vidare..trots allt längtan övervinner det mesta!!
    Vi får hoppas på att vi får bättre tider, och barn som växer gott i magen!!
    Kram

• fru smultron

Morningsunlight:
    Jag har också haft ett par täta missfall. Hur mår ni nu, ska ni vänta lite eller börjar ni om med en gång?

• morningsunlight

fru smultron:
    Vi ska vänta ett litet tag till. Vill så gärna ha ett litet pyre i magen, men vi hinner.

• fru smultron

Moringsunligt
    Låter bra att vänta lite tycker jag. Vi var för snabba, vi började om hela tiden vilket tillslut tog ut sin rätt. Det blev jätte jobbigt för oss båda.
    Vi började vår utredning pga missfallen i jan 06 och sedan dess har vi mer eller mindre blivit tvingade av gyn dr att vänta med att försöka... jag vart jätte arg över att var tvungen att vänta. Men nu i efterhand har det varit väldigt skönt att få lite paus, hinna bearbeta, göra något annat...
    Så som du förstår rekomenderar jag starkt att följa råden om att vänta 2-3 menstruationer innan man försöker igen, jag önskar att jag följt dem.
    Kram

Kul att vi verkar bli några som kan följas åt!

• morningsunlight

fru smultron:
    Ja, risken med att försöka "för tidigt" är att man inte riktigt läkt psykiskt sen förra gången och då rivs både de gamla såren och nya sår upp igen...
    Vi ska vänta lite tills det känns helt rätt...
    Det bästa är kanske att inte planera så mycket utan att bara låta det hända... Jag vet inte...

Jag hoppas i alla fall att jag snart kan få ha ett eget litet pyre som rumsterar om i min mage.
    *kram*

Mmm, ser ut som om vi blir en liten grupp i alla fall!

• Idis 76

Hej!
    Vårt uppehåll kommer bara att bli på en månad och jag hoppas att få tillbax vår enda frysis nästa månad så jag hänger med på ett hörn här!

Svar på tråden Haft uppehåll ett par månader, ska börja igen. Någon som vill följas åt ?........