• AnnaLina

Badbyxor till Babysim

Hej,
    jag undrar om ngn här har babysim badbyxor från Kushies som finns att köpa på www.sunblock.se? Är dessa bra? Verkar som det tycker jag. Ngn med erfarenhet?

Så undrar jag, vad är "normal" vikt vid 4 månaders ålder? Ska köpa babysim badbyxor och storlekarna är för olika vikt men jag vet ju inte vad hon kommer att väga då, kanske är bäst o vänta med att köpa badbyxorna?!

Vad är "normal" vikt vid 1 års ålder?

Kram.

• Svar på tråden Badbyxor till Babysim
  • Filippa

Vi har vanliga bikinibyxor på våran tös vid babysim.

• foxy

det är ju så himla olika vad dom väger.. vissa ligger runt 5kg medans min "lille" kille vägde 9560g.....

• AME79

det finns ju badblöjor i affären de funkar bra i vatten

• Naimiez

Vårt babysim kräver riktiga badbyxor så att inte bajset siprar ut om de skulle bajsa. Babbyxorna har dubbelt tyg så det yttersta stoppar bajset. Vill ju inte bada i en bassäng dör någon bajsat. Jag har ett par ImseVimse och de är godkända. www.imsevimse.se/produkter-bad.shtm kostar ca 125 kr.

• Fido

Var på Babyland idag och tror att badbyxorna kostade någonstans under 100 kr. Vi börjar babysimma imorgon, men ska prova badblöjor som i alla fall hos oss går att köpa på ica (eller babyland).
    Tilde är exakt fyra månader och väger knappt knappt 6500 gram. Hon följer "normal-kurvan" precis.

• AnnaLina

Varför väljer man badblöja i stället för badbyxa? Är det bättre?

• Mandy

Hos oss måste man ha badbyxa med plastat foder. Har haft Imse Vimse och har nu märket Diaperaps. Båda kostar hos oss 150 kr på Babyplanet.
    Brukar stå både vikt till och från samt ungefärlig ålder.
    Nu vid 13 månader har vi den som är 1-18 månader. Om du köper Imse Vimse kan jag rekommendera att köpa en storlek större då de är små i storleken och då är min dotter ganska lite i växten.

Normalvikt för 1 åringar är för tjejer ca. 10 kg och lite mer för killar.

• L2K

Jag skulle nog inte välja badblöja, det blir ju tyngre för barnet. Flera olika "badblöjbyxor" har ju så man kan ändra storleken ganska länge....

• eccobell

Oftast finns de till försäljning på babysimskolan när dom börjar första gången.

Svar på tråden Badbyxor till Babysim