• Snowgirl

Stor lekställning till barnen?

Vi tänkte vi skulle bygga/köpa en färdig lek....tja, vad kallar man det för.....lekställning med massor med roliga saker till, som rutchkanor, klättergrepp m.m m.m. Men hur mycket jag än googlar så hittar jag inget i Sverige. Ofta när man ser på Tv från USA och England t.ex. så har de så fina och stora lekplatser i sina trädgårdar, men det verkar helt omöjligt att få tag på här hemma. Har bl.a hittat denna sidan som har allt www.cedarworks.com/index.php

Någon som har något bra tips?

• Svar på tråden Stor lekställning till barnen?
  • ALJO

Har oxå sett på bauhaus, inte så farligt dyra, och riktigt snygga om det nu kan bli det. Dom är iallafall av tryckinpregnerade stockar och trä istället för metall/plast.

• Snowgirl

Ingen mer som har något förslag på var jag kan hitta det jag söker?

• Lavendel

Puffar - jag är också nyfiken!

• Coursell

Wow vilken lekplats!

Det ända jag vet, är att det finns på K-rauta för ca 700:- En gungställning i tryckimpregnerade stockar, med stege på sidan också.

Vill du ha den på bilden får du kanske anlita din egen snickare

• Coursell

Puffar lite då jag också vill veta

• teskedsgumman

Jag vill också veta. Willab hade för några år sedan (ittade i en gammal katalog), men nu när jag har en liten så finns det inte kvar i deras sortiment längre.
    Såg att cheapy hade lite (fick ett reklamblad i veckan) men när min sambo åkte dit för att öpa en gungställning fanns det inga, typiskt!! Men det ska komma in i slutet av veckan sa dem.

Någon annan som vet något?

• Mariiie

Den på Bauhaus e ju inte alls så kul som den här på länken.
    Jag tycker att den e dyr me tanke på hur liten den faktiskt e. Den kostar runt 5000:-

/Mariiie

• Noran

Har sett en pytteliten på hornbach. Bara gunga och en stege. Jag vill också ha en med koja och sånt.

• linda87

bygg själv kanske me en liten koja ?

• MiaMaa

plantagen hade nått lek aktigt med...men det är nog som dom flesta säger..bygg själv...

john 10/6-02 jens 1/1-05
  • Snowgirl

Vi ska bygga själv hade vi tänkt, håller på att rita på det nu . Tack ändå för era tips .

• linda87

mmm plantagen had enågon i trä som i alla fall jag tyckte såg vettig ut, kom i reklamen häromdagen de hade flera att välja på :-P

Svar på tråden Stor lekställning till barnen?