• Liss81

Allergisk mot banan???

Min son e drygt 6 mån. För någon månad sedan gav jag honom banan till mellis ett par dagar i rad. Men så fick han prickar, lite runt munnen och lite på mage/rygg. Jag fick för mej att det var bananen men bvc sa att det nog inte var bananen, för det e en så snäll frukt, utan att det förmodligen var värmeutslag. Jag slutade ändå med det. Gav honom det i förrgår och idag och nu har han oxå fått prickar, runt munnen, i nacken och på mage och rygg.

Är det bananen tror ni? Är det någon som har någon banan-allergiker? Hur yttrar allergin sej iså fall? Sååååå tacksam för svar....

• Svar på tråden Allergisk mot banan???
  • Boel1

Aldrig hört talas om banan-allergi, fast det betyder ju inte att det inte finns. Prickar brukar ju vara ett tecken på allergi, men kanske han har ätit något annat också som han reagerar mot!?

• Liss81

Banan e det enda han ätit som han inte brukar äta vanligtvis...

• varfördåför

båda mina är "alergiska" mot banan fasst det artarsig i att de blir stenhårda i magen.. men ingen av dem får prickar!

• AnneSophie

Ja, det är säkerligen bananen. Eftersom du ser sambandet mellan banan och prickar så finns det ju där.
    Avvakta med bananen en vecka och testa sedan igen. Om prickar så är det ju definitivt banan.

• NenniePennie

min systers barn vet jag har fått prickar runt munnen när de äter, om du vill kan du gå in på Sippan76 och fråga henne..

• Callisto79

JAg kan inte äta banan. Känns som tungan svullnar å så svider det i munnen. Har inte kollat om jag är allergisk dock, men nåt lär det ju vara ;)

• missFebe

Hej!Min son e allergisk mot banan.Han blev blossade röd runt munnen & även prickar,när han va lika gammal som din son,sen blev han så dålig i magen.Nu e han 3år & blir fortfarande lika dålig i magen.Han e allergisk mot de mesta & nästan alla frukter.Undvik banan & pröva igen om 1mån el så.Fick inte heller någon bra respons på BVC.stå på dig!

Svar på tråden Allergisk mot banan???