• lillis70

Vilken färg på väggen om köket är körsbär?

Hjälp mig, har ingen smak!
    Jag har tröttnat på väggfärgen i köket. Vi har körsbärsluckor, ljusgrå mosaik och bänkskivor. Väggarna är svagtgul/beiga och golvet är lönnparkett. Bilder finns i galleriet(svårt att se tapeten).
    Efterlyser smakråd! Gärna färg!

• Svar på tråden Vilken färg på väggen om köket är körsbär?
  • TheBlueRose

*Mörk brun
    *Moss grön
    *Vinröd

Vad har ni för färg på eran matservis?

• TheBlueRose
    ,,den är fin...

Varför inte ta en blå tapet,,bara för att "lyfta" fram servisen då ni dukar ..
    Bara en sån liten grej kan gör så mycket...
  • TheBlueRose

Blå eller vinröd tycker jag..

• Kattii

tycker ni ska ha en ganska ljus färg, så inte köket känns för mörkt. Ljusblå eller kanske lila?

• Asali65

Hej! Blev nyfiken på dina bilder av köket men hittar inte bildgalleriet på din sida?Fundersam

Livet är som en godispåse: sött, surt, salt och beskt! Och så finns det choklad... *ler*
  • Asali65

Går fortfarande inte. Finns bara din pres. Hmmm....

Livet är som en godispåse: sött, surt, salt och beskt! Och så finns det choklad... *ler*
  • TildaTuva

Jättefint kök måste jag börja med att säga.. hade det varit mitt kök hade jag valt en grå färg på väggarna, lyfta fram det fina kaklet.. och att det blir enhetligt..

• Helly78

Suck, kunde ej se bilderna eftersom du är inte medlem i beta-version...

• therre

jag tycker det ska vara en ganska neutral färg eftersom att köket hade ganska mycket saker (köksö, bord, ugn, fläkt i mitten o sådant) så man framhäver kökets fina detaljer. t.ex naturvit

• Freya

Jag skulle valt en beige nyans, men eftersom du villa ha färg så tycker jag helt klart grå/blå!

• lillis70

Tack för svaren!
    Jag ska till färgaffären nu och byta defekt tapet Ska nog låna med någon ljus grå rulle eller en ljusare än den vi redan har. Det kanske räcker med ny matta (den ska igentligen inte vara där men det har varit så kallt på golvet) och lite snygga hissgardiner eller paneler i fönstret.

Svar på tråden Vilken färg på väggen om köket är körsbär?