• Fru Indosaurie

Pelargonsamlare? Vilka pelargoner skulle ni vilja ha?

Själv samlar jag på hoyor och är inte ett dugg intresserad av pelargoner, alltså vet jag ingenting om dom.
    Svärmor däremot har miljontals och jag tänkte sno åt mig ett gäng när vi ska åka dit. (förutsatt att hon samarbetar då ).

• Svar på tråden Pelargonsamlare? Vilka pelargoner skulle ni vilja ha?
  • Flower fairy

Alla typ !!! Hehe....det är så svårt, önskelistan ändras ju hela tiden och blir bara längre och längre !!! Vem vet, du kanske blir smittad av pellisjukan du med ?!

• Flower fairy

Jag kan ju inflika att jag har blivit lindrigt smittad av Hoya nojjan....men det är farligt nära att bryta ut i riktigt sjukdom när jag kikar på Tradera bla.... kan inte låta bli att buda ibland.....

• Fru Indosaurie

Haha no way!
    Ska använda pelargonerna till andra ändamål

Jag har världens önskelista på hoyor, kikar tradera nu för tiden också, var SÅ nära att jag köpte mig en dyr rackare idag men jag lyckades sitta på händerna

• Flower fairy

Nu blev jag ju supernyfiken !!!! Vad skall du använda pellisarna till då ? *blink,blink*
    Skall du idka byteshandel ? Hehe......
    Jag budadae på en macrophylla för ett tag sedan, den med jätteblad men jag var tvungen att inse att det blev sjukt dyrt ju ! Buhu !

• Flower fairy

Jo jag kom på....gamla pellisorter brukar vara väldigt åtråvärda.

• Fru Indosaurie

Flower fairy
    haha. Huvudet på spiken där! Klart jag ska göra bytesaffärer med dom
    Men vi får väl se vad svärmor har, om jag kan hitta något av intresse, samt om hon verkligen vill skänka dom till mig när jag ska göra såna skumma affärer med dom

Men om man köper en dyr hoya så kan man ju iaf sälja j*vligt dyra sticklingar sen så efter ett tag har man tjänat in inköpspriset
    Inte för att jag har orkat sälja några sticklingar än.. eh ja.. av det som går då

• Markus99mamma

Åhhhh, mårbacka heltklartsedan tycker jag om de som tidiagre hette efter "Sagan om ringen" numera omdöpta till Asarna, efter asa tron och dess gudar, de är jättevackra.

• Stiarna

Mina favoriter är Tulpanpelargon o Mårbacka.

• Fru Indosaurie

Mårbacka verkar vara populärt måste nog kolla in djungeln hos svärmor för att se vad det är som är så fascinerande med dessa pelargoner =)

• MiaMaa

jag gillar brokbladiga och miniatyrer bäst...

john 10/6-02 jens 1/1-05
  • M73

Ha... akta dig du! Du tror att du bara skall byta med dem men rätt som det är sitter du i det träsket med! jag samlar inte på pelargoner hävdar jag men ändå har det blivit åtskilliga nya sådana i vår och jag irriterar mig på blomsterhandlare som är för lata för att namna sina sorter.. om jag nu HADE samlat så hade det varit på doftpellisar. Rekomenderar att gå in på svenska pelargonssällskapets hemsida och snoka lite... (på egen risk - pelargonsbacillen är minst lika elakartad som hoyanojan)

• atelli

jag är varken kännare eller samlare men Lord of Bute är den vackraste pelagon jag sett!

Min stulna stickling överlevde dock inte...

• Fru Indosaurie

Nej ni. Någon pelargonsamlare blir jag aldrig. Jag tycker att dom luktar grymt otäckt och sen är dom fula också (förlåt ).
    Jag kom iaf hem med:
    Mårbacka rosa
    Mårbacka vit
    Mårbacka röd
    Winford festival
    tulpanpelargon
    black knight
    fragrans (doftpelargon)
    exotica whitglitter
    A happy thought

Svärmor fick bestämma vilka hon kunde klippa av just nu. Runt 100 sorter har hon vet inte ens vart jag ska ha dom, otäcka blommor Måste nog ändå ta fler nästa gång, dom kan ju leva utomhos nu på sommaren och i vinter får dom bo hemma hos mamma haha.

Svar på tråden Pelargonsamlare? Vilka pelargoner skulle ni vilja ha?