• yaaniz

Tandvärk!!

Någon som har några huskurer mot tandvärk?

själv vet jag bara snus på tanden som gör ont eller sprit rätt på.
    nu är det så att jag har sviiiiiiiiiin ont i alla mina trasiga tänder och jag har varken snus eller sprit hemma..och ja jag ska kontakta tandläkaren imån..men e det nån som kan nått som man kan göra nu???

• Svar på tråden Tandvärk!!
  • Jennie med ie

2 Alvedon + 1 Ipren rådde sjukvårdsupplysningen mig till när jag hade så ont att jag skulle hoppat från bron om jag stått på den... Om det var det som gjorde susen eller om det var slumpen vet jag inte men jag kunde åtminstone somna sen...

• yaaniz

jag har tagit 1 alvedon plus två orudis eller vad dom heter..fick dom utskrivna för 2år sen när jag gjorde en tand operation..det har börjat släppa lite och hoppas på det bästa..

• Jennie med ie

Lycka till. Jag vet hur fruktansvärt tandvärk kan vara...

Hoppas käftis kan hjälpa dig imorgon. Min värk nu senast berodde på en infektion i en rotfylld tand (be mig inte förklara) och jag fick antibiotika. Kanske är nåt sånt i ditt fall också?

• yaaniz

ja jag gjorde en rotfyllning under min gravidiet men den blev aldrig klar..dom la bara en porvisorisk lagning..som e borta..sen e alla visdomständerna helt trasiga..stora hål :(
    men sen har jag npg inflamation i tandköttet oxå...ser svullet ut och blöder :(

hatar hatar tandläkaren..men måste fan dit nu...
    tack för tipsen iaf :)

• Jennie med ie

Usch jag känner så med dig. Inte nog med att det gör fasansfullt ont, det är himla dyrt att åtgärda också....

Hoppas du kan sova inatt.

Svar på tråden Tandvärk!!