• mysan82

Kan inte se lokala nyheter på tv 4 genom parabolen

Bli så irriterad. bli tvungen att stänga av parabolen för att kunna se lokala nyheterna på tv 4.. svt kan man ju se lokala.. men nee inte tv 4.

• Svar på tråden Kan inte se lokala nyheter på tv 4 genom parabolen
  • myskatt

Har för mig att man kan det med Kanaldigital. Men jag är inte 100 på det!

Mullig mamma till Tilde ♀
  • JennyCB

Så har det varit för mig med. Bor utanför Göteborg och fick in Borås. Nu har det ändrat sig så nu går det.

• myskatt

Viasat går iaf inte här. Vi får Stockholm...

Mullig mamma till Tilde ♀
  • mina barn

Vissa lokaltv- stationer sänder inte digitalt, därför får man in den närmaset. Vi får också in Stockholm, bor i Västerås.

• mysan82

Jag bor i småland och få se stockholms lokala, jag har viasat.

• lurksmulan

De hade uppe den frågan på tittarombudsmannen. Alla operatörer har visst inte möjligheten att visa lokal-tv. Därför måste man kolla upp det innan man köper en parabol.

• the rose

Vi har kanaldigital och vi kan inte se lokaltv. Det har också stört mej många gånger..

• Hustomten

Här får vi bara in sthlm nyheterna, vi ska ju ha sändningarna från gbg. Men det är väl intressant att höra vad som händer i sthlm hela dagarna

• vika

Via boxer kan man numera få in de lokala nyheterna. Det går även via CanalDigital men då måste man ha den nyare combo-boxen. Har man inte det så ska man kunna höra av sig till CanalDigital och få en ny, gratis. (fast det talar dom tydligen tyst om på kanaldigital)
    Ska ni se lokala nyheter genom Viasat däremot så måste ni ha ytterligare en box (lite krånligt system det där som jag inte riktigt kan)

• nattinattio

he he vi får oxå sthhlm å bor i Haparanda

• mysan82

så sjukt att man måste köpa en box till.. det har vi bestämt att vi inte kommer att göra.. utan vi kommer att bojkotta tv 4 nyheterna sen när det analoga släcks. svt kan man iallafall se på parabolen..

• vika

Det är inte TV4 som bestämt att de lokala nyheterna inte ska sändas i viasat, utan viasat själva....
    Mysan, TV4 Nyheterna däre mot (alltså rix-nyheterna) kan du ju se nu oxå, eller hur?

Svar på tråden Kan inte se lokala nyheter på tv 4 genom parabolen