• Moster Ellen

Återkommande feber!!

Min son på 2 år har haft feber typ var 20:e dag sen i julas, det är inte alltid så hög feber, den kan variera mellan 38- 39,5 grader, och han har aldrig varit jättepåverkad, men det är ändå feber, och ofta.

Ibland har han varit förkyld i samband med febern, men ibland har han inga andra symtom än just febern...nån som känner igen sig, jag börjar bli väldigt orolig ioch med att den kommer tillbaks med så korta mellanrum.... Nån som kan lugna??

• Svar på tråden Återkommande feber!!
  • Moster Ellen

Ingen som har barn som har feber ofta?

• Sille

Hej hej!

Min dotter är 6 månader och hon får också ganska hög temp ibland, men inga andra symptom. Allmäntillståndet är precis som vanligt och "febern" försvinner efter en dag, ibland bara några timmar.

Hon har iofs ganska hög temp vanligtvis, runt 37,6 ungefär. Jag tror inte att du ska vara orolig om din son inte är påverkad av det, verkar slö, trött eller ont någonstans. Det är dock bara vad jag tror, jag är ingen expert.

Vad säger de på vc?

Lycka till och hoppas han slipper febern!

• Kiki69

Hejsan !
    Min dotter som är 6 år nu, hade febertoppar på upptill 40 grader när hon var 1 år , dom kom med jämna mellanrum och hon var inte förkyld ,det enda som kunde vara ibland var att hennes fot och handled kunde vara lite svullna och varma. Vi fick komma till barnmottagningen där dom konstaterade att hon har barn reumatism och några infiltrat på lungorna. Nu mår hon riktigt bra med medicinering, men har sina febertoppar ibland.

Min son som är snart 5 , har haft höga febertoppar i samband med öroninflammationer och då har han inte varit förkyld eller visat några andra symtomer.

Hoppas ni får en bra dag / Maria

• Moster Ellen

Min son har oxå ganska hög normaltemp, ca 37,5 grader. Och han är ju sällan så påverkad av sin feber, verkar ínte ha ont nånstans eller så heller.

Kan ju hända att jag bara nojjar mig, några av gångerna har han ju varit förkyld, men några av gångerna har han inte de.. Jag är ju en lite orolig person av mig så jag får ju för mig att det är nån allvarlig sjukdom när han nu haft feber några gånger utan uppenbar orsak.....men jag försöker lugna mig med att isåfall borde de ju märkas på annat sätt...

Är de vanligt att barn har feber bara sådär utan uppenbar orsak?

Svar på tråden Återkommande feber!!