• eilema

Varför vill katten para sig med MIG ??

Min katt har blivit helt knäpp! Han är 8 år gammal och har varit kastrerad i 6 år. Han har aldrig brytt sig om honkatten när hon löpt. Han brukar alltid hoppa upp på min mage och trampa med framtassarna och lägga sig ner och mysa på mig. Nu helt plötsligt har han istället börjat trampa med baktassarna och hm.. jucka som om han ska para sig!! De e jätteäckligt och jag puttar ner honom hela tiden. Varför gör han så här!!!

• Svar på tråden Varför vill katten para sig med MIG ??
  • Henrik28

Hade det varit en hund så är det en dominansgrej.
    Vet inte hur det är med katter...

• eilema

Ingen som vet varför han gör så här?

• Zaria

Han kanske är sexuellt frusterad...och tar ut det på dig *funderrer*
    Hon katter lägger ju gärna upp sig för vad som helst när de löper,kompisens han katt låg i hennes gned och gned sig och plötsligt blev det alldeles blött URK!

Vill du blir av med det är det nog bara att kastrera...

• eilema

Zaria: Se i mitt inlägg att han varit kastrerad i 6 år!!!

• Blåkråka

De är sterila efter katrering inte enuker, men kankse en skvätt senilitet där?

• Birgitta2

Han hr kanske glömt att han är kastrerad?

• dekad

Vad jobbigt det låter. Kan du inte ringa veterinären och höra vad det kan bero på? Efter sådär många år borde han ju inte ha så särskilt många sexuella drifter kvar..

• Birgitta2

Blåkråka: Jo, de blir eunucker. Kastrering på hannar innebär att hela innandömet av pungen plockas bort. Vartenda liten testikel. Småtöserna också (katter allstså) kastreras, och då tar man livmoder och äggstockar och äggledare. Vid sterilisering klipper man bara ledningarna om man säger så.

Jag vet att våran, då okastrerade katt, satte på täcket därhemma och till min stora förvåning fick utlösning. Han har efter kastrering för 3 år sen, försökt sätta på katt-tjejen (också kastrerad) men jag förstår inte varför. Han har nog också glömt.

• dekad

Men Blåkråka, man pluckar ju bort kulorna på hanar då man kastrerar dom, så dom borde ju få betydligt mycket mindre könshormoner och lägga av med sånt där.

Svar på tråden Varför vill katten para sig med MIG ??