• terese1979

när "kom" er mage/tvillingmage?

Hmmm, börjar bli lite nervös.
    Väntar tvillingar och är nu i v 15 eller rättare 14+1. Ännu har jag ingen egentlig mage ännu. Har just surfat runt på nätet och tittat på tvilingmagar och min mage är inte ens i närheten av hur stora andras magar är.
    Var på VUL och UL i v 12 och då var allt bra och man såg båda bebisarna hur bra som helst. Kan ju tillägga att min mage inte är "platt i normaltillstånd" men något borde väl börja synas. Sen förra veckan känner jag mig inte speciellt gravid heller, allt illamående och trötthet är som bort blåst, vilket är bra men... Detta är min andra graviditet så dom brukar väl säga att man blir "större" andra gången oxå.
    Hoppas att jag bara oroar mej i onödan....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-16 12:56:38:
    Tack Spaceray! Vet faktiskt inte hur denna tråd kom upp igen. Kollade mailen idag och såg att det kommit nya inlägg på tråden så jag måste ju kolla...
    Som sagt mina misstankar visade sig vara sanna, helt offatbart! Det är obehagligt när ens \"magkänsla\" stämmer, speciellt när det gäller tråkiga saker. Det börjar kännas bättre nu och hjärnan har accepterat vad som hänt. Ska snart på efterkontroll och får då veta vad patologen \"hittade\" vid undersökningen av twinsen och ifall det fanns nån orsak till vad som hände.
    Jag önskar alla er andra lycka till med era magar och era små knyten! Jag kommer förhoppningsvis snart igen....
    Terese

• Svar på tråden när "kom" er mage/tvillingmage?
  • Blåklinten

Runt vecka 14 började byxorna kännas så pass tajta att jag knäppte upp dem när ingen såg. I vecka 16-17 hade vi berättat det så då klädde jag mig mer så att magen syntes, och då kommenterade folk magen. Men sen sa det bara pang bom! och jag fick en jäääättemage! (finns lite bilder i mitt galleri) Så den kommer nog ska du se!

• piffochpuff

Före v 16-17 syntes det inte ngt med kläder på, men sen har jag för mig att det växte på i rasnade fart, kring v 20 var det en rejäl bulle.

• Spaceray

Hej hej! Jag har också haft en liten tvillingmage, tyckte det tog jättelång tid innan den började synas... Var lite orolig precis som du, men det var ingen fara alls. Sen man har varit på ultraljudet så kan man slappna av lite, och därefter nån stans började min mage också att växa... Det kommer nog!

• hontas

Min mage började synas väldigt tidigt tycker jag, i vecka 10 tror jag det var.
    Men mina andra 2 barn (inte tvilling grav. )så har det även synts mycket tidigt.
    nu är det dock bara ett par veckor kvar och det känns som om jag skall spricka :)

• Anki78

Hej,

jag bullade upp rätt tidigt. Kanske i vecka 11 nångång, däromkring. Nu är jag i vecka 15+5 eller där omkring nånting och känner mig rätt stor redan. Går absolut inte att dölja hur jag än sku försöka :)

Anki78

• terese1979

Tack, känns lite bättre nu, min mage är väl "bara långsammare". Det är väl bara att vänta på att det händer nåt...
    Ibland skulle det väl vara bäst om man inte sög i sig all information man kom över, blir ju så lätt orolig!

• Blåklinten

Vänta bara ett par månader sen kommer du bli så stor så att du önskar att du aldrig längtat efter magen!! Och sen blir du ännu större, och sen ännu lite större, och sedan vill du bara få uuuut dem! Lycka till!

• Umeboshi

Magen för min del kom först efter v 16 båda gångerna...

• Havanna

Kika in i mitt BG får du se min tvillingmage...den kom rätt sent den med! Men var glad så länge den är liten, risken är ju stor att man får en jättemage med tvillingar vilket kan bli mycket jobbigt längre fram! Själv fick jag aldrig någon jättemage och mina tvillingar föddes i v 40.

• PcoBella

Jag är "bara" i V9 men känner redan att jag inte kan sitta ner i mina jeans.

Det stramar och är riktigt obehagligt! Vet inte vad man ska göra... att köpa mammabyxor känns alldeles för tidigt. Hemma går jag omkring i mjukisar men när jag ska iväg har jag problem... Har inget att ta på mig, får väl köpa ett par byxor i strl större!!

Men kanske ska säga att när jag väntade min pojke så fick jag också mage väldigt tidigt!

Svar på tråden när "kom" er mage/tvillingmage?