• some day

Rinexin och bihåleinflammation

Jag ligger hemma i bihåleinflammation.. Har precis börjat med pencillin och tagit min första tablett Rinexin. Tar det lång tid innan den börjar verka?? Blir tokig på den här nästäppan! Har använt nässpray alldeles för länge och måste försöka sluta med det.. Men det är ju det enda som funkar!

Malin, gravid i vecka 24

• Svar på tråden Rinexin och bihåleinflammation
  • sandra gbg

Kan man ta remexin när man är gravid?Fick sagt till mig att der inte va bra för barnet.
    Hade också nastäääpppa under graviditeten...

• some day

Min läkare sa att det var helt ok!

• Helajni

Ja man kan ta Rinexin under grav. Se utdrag från www.fass.se
    "Graviditet
    Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats."
    Det är inte direkt så effektivt som nässpray tyvärr...

• Emolina

Har du bilhåleinflammation så ska du absolut inte använda nässpray, det kan göra det myckte värre.

• Bossen

Rinexin är helt ok att ta! Jag använder Rinexin i kombination med nässpray - Rinexin får inte min nästäppa att släppa, men gör att effekten av nässpray håller i längre. Slipper då att ta nässpray så ofta under dagen.

• some day

Min läkare sa också att jag skulle låta bli nässprayet... Men hur står man ut! Har inte sovit på tre nätter (trots nässpray) och fasar för hur det skall bli i natt.. Är helt genomförkyld. Väntar fortfarande på att rinexinet skall börja verka...

• Emolina

Fast om du inte tar nässpray så går det över om några dagar, försök bita ihop bara.
    Själv har jag kronisk bihåleinflammation (Är nästan alltid täppt och rinexin hjälper inte) och jag älskar nässpray :) Men täppan går över sedan...

• Jordgubbssaft

Har haft bihåleinflammationer innan graviditeten och rinexin hjälper men det kan ta tid ...

• lillasnövit

Hej! Jag tycker rinexin hjälper bra. Jag fick ta 2 per dag, hur många åt ni andra?

• lillasnövit

Förresten tog det nog ca 2 dygn innan jag fick full effekt.

• Ponina

TS: Jag var för ett tag sedan valdigt täppt och kunde inte andas genom näsan alls utan nässpray. Det gick ungefär 2 veckor (för lång tid för nässpray) och tillslut tror jag att det mer var nässprayen som orsakade täppan (kan ju bli såna bieffekter) och jag insåg att jag måste göra något.

Hörde talas om rinexin, fick det utskrivet, och bestämmde mig för att inte ta mer näspray alls. Tog en tablett, den hjälpte faktiskt lite, inte HELT fri från täppan men nog för att kunna andas. Tog en till 12 timmar senare när effekten nästan hade avtagit. Sedan dess har jag inte behövt ta mer.

Hoppas det funkar för dig med! Nästäppa är bland det värsta som finns tycker jag

Svar på tråden Rinexin och bihåleinflammation