En glimt av mitt liv
Vet ni hur det känns i magen när man åker hem från jobbet och tror att det är din sista dag i livet????
Du gör det ändå, eftersom ni har tre barn och du _måste_ lyda honom så han inte blir arg.... var ska du annars ta vägen?
Jag vet hur det känns...
Jag vågade inte titta någon annan man i ansiktet, fick inte komma försent från jobbet, inte ringa, inga bilar fick köra utanför...
Jag har legat med mobilen under kudden, knytit ihop dörren med hundkopplet....
Han kontrollerade telefonen...ringa kvinnojouren fick jag göra från jobbet....den skyddade lägenhet jag blev erbjuden vågade jag inte ta..han kunde ju så lätt nå mej genom barnen ändå...
Jag är inte mördad, jag lever...och inte tillsamans med honom längre....jag är omgift....
...men...jag tror ändå ibland att det är min sista dag i livet...att jag ska bli överkört på övergångsstället...att han ska skjuta mej genom fönstret....
Han berättade att han lejt någon att "fixa" mej och min nya...jag vet inte vem det är.....kan vara kunden jag talar med på jobbet..kan vara han i stolen bakom på bion???
Jag trodde att han var min stora trygghet när jag var ung...det visade sej vara min stora skräck...mannen jag fick tre barn med....
Han har lovat mej att han ska ägna resten av sitt liv till att göra mitt liv till ett helvete......