tabletter
nån som har ett bra tips hur man kan svälja sina vitamintabletter utan att hela tiden nästan kräkas upp dem? kan man krossa dem? (äter mitt val kvinna) och har fått JÄTTESVÅRT att svälja tabletter sen jag blev gravid!
nån som har ett bra tips hur man kan svälja sina vitamintabletter utan att hela tiden nästan kräkas upp dem? kan man krossa dem? (äter mitt val kvinna) och har fått JÄTTESVÅRT att svälja tabletter sen jag blev gravid!
Jag har oxå svårt att svälja tabletter. Brukar ta in lite vatten i munnen.. Sen in med tabletten o dricker typ 1 glas vatten för o skölja ner ordentligt. Sen brukar ja alltid ta ta något efteråt att tugga på.. Typ en bit macka eller något sånt... Annars tycker ja de känns som tabletten har fastnat i halsen...
Sen brukar ja försöka tänka bort att de e entablett ja ska svälja ner.. Brukar lura mig själv att de e en bit godis ist.
Men har du provat allt detta så vet ja tyvärr inte..
Kanske något mer trögflytande att svälja ner med.. Typ nyponsoppa eller blåbärssoppa.. Då blir de inte så strävt..o den sköljs ner lättare..
tack för tipsen, men jag har tyvärr provat allt det redan. läste att man ev kunde krossa dem men på burken står det att de bör sväljas hela...
Men har du hört på apoteket om de finns något liknande medicin fast i flytande form. Alltså de vitaminer o mineraler som finns i tabletterna finns säkert i brustabletter oxå... Fast med ett annat namn..
Jag sväljer aldrig med enbart vatten, utan med en tugga macka eller en sked fil, då känns den inte!
Krossa dom för all del inte, iaf inte dom tabletterna som är dragerade (har en glatt yta på), för då förstörs dom av syran i magsäcken och då kan man lika bra vara utan. Finns det inte brustabletter med typ alla vitaminer i nuförtiden? Dom kanske inte smakar så jättegott, men är lättare att svälja än tabletter ändå kanske.