• fusilli

Stoppad av polisen.....

Idag på väg hem så blev jag stoppad av polisen. Jag fick blåsa så kollade de mitt körkort och bilen som jag körde. Men det visade sig att det inte fanns några anmärkningar varken på mig eller på bilen. Jag blev jättenervös när polisen stoppade mig men jag kunde ju snart andas ut igen.

Är det fler än jag som har varit med om samma sak?

Polisen är bra att ha ibland tycker jag.

• Svar på tråden Stoppad av polisen.....
  • Nyckelpigan80

Jag blev stoppad härom veckan. Det var första gången i mitt körkortsliv (8 år). Fick blåsa och visa körkortet. Till saken hör att jag är höggravid och inte druckit en droppe sen i augusti.... Polistjejen tyckte nog det var lite pinsamt, men vad vet ju aldrig... Det finns ju tyvärr de som dricker trots att de är gravida.
    Tycker oxå det är bra med poliser. Hellre kontroller än kameror.

• Nida

hejsan där vännen.
    Japp vi blev stoppade en gång när vi var på väg in till Skellefteå , fast alla satt fast som dom skulle i bilen å det var mitt i veckan och man vet att det inte kan finnas en droppen alkohol i kroppen så blir man allt bra darrig för det , men det är väl bara den där uniformen som gör allt , man har allt bra nog med respekt för dessa människor

• Anonym

Hamnat i vanliga kontroller ett par gånger ja.
    Första gången var jag riktigt nervös, hade bara haft körkort ett par veckor.
    Jag gav polisen mitt VISA-kort istället för körkortet.
    Han tittade konstigt på mig och jag förstod ingenting.

Till slut sa han skämtsamt: "Försöker du muta mig?"
    Jag satt där och skakade och sa: "VA??? NÄÄÄJ?"
    Han bara skrattade och jag smålog lite nervöst och gav honom körkortet med darrig hand.

• TheBlueRose

**Är det fler än jag som har varit med om samma sak?**

Heergu TS mer än 90% av hela Sveriges befolkning har väl fått visa körkortet nån gång..
    Måste ha varit en STOR dag i ditt liv ...Eftersom att du startar en tråd om detta...

• mogreta

Ha ha, jag blir alltid så nervös när polisen kommer, fattar inte varför, eftersom jag aldrig gjort något.

Men jag har blivit stoppad två gånger och båda gångerna i värmland.

• fusilli

Jag har verkligen respekt för polisen.......Det är ju inga man muckar med i onödan....fniss..

• idiblon

Amen, fan att jag inte får vara anonym än.

• fusilli

The Blue Rose:

Jo det var en stor sak för det har ALDRIG hänt mig förut. Därför var jag nervös också...

Svar på tråden Stoppad av polisen.....