• lollan82

små prickar/bölder runt bröstvårtan

hm,.. är det pga att man ska börja producera mjölk?
    vet någon vad det kan vara och om det ska vara så...

• Svar på tråden små prickar/bölder runt bröstvårtan
  • ruffe4

Dom vinns väl alltid där men syns mera när man fryser o ammar...?

• benetide

HAr oxå såna o pillig som jag är så klämmer man på dem så kommer de ut vitt gegg typ som finnar fast man ska nog inte klämma... Någon som vet vad de är???

• symaskinen

Har också sådana...det ser onekligen ut som små talgmaskar. Sen sprutar det mjölk ur 3st av dom, ser rättså roligt ut, men opraktiskt!

En annan kontig sak som jag fått efter graviditeterna är kritvita hårstrån i bristningarna på magen som är lösa så att man kan dra ut dem med naglarna...någon mer????

• Dimisi

Sånna som dewisen beskriver har jag oxå, fast de har blivit mindre sedan jag blev gravid. Däremot har jag fått massor av pyttesmå, utstående födelsemärken runt bröstvårtorna och i armhålorna.

• GravidMalin

Det har jag också fått Surfa...jag har ryckt bort mina å det gör ooooont!!!
    Undrar varför man får det...

• Dimisi

Jag har ryckt bort några, men tror inte att det är så bra egentligen. När jag stryker över huden är jag helt knottrig!

• mirakel2

Hej alla! I min bok "Gravid" står det att dessa körtlar heter Montmgomery's körtlar och de är där för att producera något ämne/vätska som sedan ska skydda bröstvårtorna när barnet ammar. Så, dessa är guld värda!

• Un Zéro

..och jag har läst att det är svettkörtlar som förstoras under graviditeten. Har alltid haft vitt "gegg" men efter jag blev gravid är plupparna större och ömma, så jag låter dom vara ifred (och hoppas dom är för någe bra eftersom jag fasar inför amning!).

• Filantra

Surfa och GravidMalin:
    Såna har jag med fullt av.Kan inte låta bli att riva på dem. Har läst på internet att det inte är farligt att ta bort dem, men det ska säkert göras under mer sterila former än när jag river och drar så det börjar blöda. Hoppas de försvinner efter förlossningen. Jag avskyr knoppar och annat dumt på huden!

Svar på tråden små prickar/bölder runt bröstvårtan