• majatoby

diarre av att äta niferex

hej

jag har varit sjukskriven hela grav för illamående och har haft dåligt järnvärde men har inte fått i mig järn för att det bara kommit upp igen. Nu mår jag bättre igen och har försökt få i mig niferx men har fått svart diarre av detta tror jag.

¨Nån som haft samma?

• Svar på tråden diarre av att äta niferex
  • Samantha

Kan ju säga att jag önskat diarre i detta läge...

• Tösen4

Hej! Man kan få diarre av Niferex, fast inte jag. Är precis som vanligt fast avföringen är grön/svart. Brukar bli så av järnkapslarna. Man kan bli hård också i magen. Om du har ihållande diarre så hör med BM om du skall äta några andra järntabletter eftersom du haft dåligt järnvärde.
    Kram

• ClineE

Jag fick det till en början, men jag kan säga att det har gått över... nu käkar jag päron och katrinpl.

Jag hade ett uppehåll... på 3-4dagar då jag inte kom till apoteket för att köpa nya och då jag böjrade på ny kula så blev det tillbaks till diaree igen.... Det är tydligen ovanligt men händer... har en på jobbet hon hade samma problem!

• mina71

TS-Jag får också diarré av järntabletter.

• PetraM

I början fick jag också diarré, men efter ett antal veckor gick det över. Nu tycker jag snarare att det e tvärtom. Om det e niferexen eller om det bara e så ändå vetjag inte.

• Babe

Hemofer från apoteket är järntillskott, som är skonsamt för magen. Jag har superkänslig mage och jag har nu tagit dem i drygt en vecka utan besvär...
    Babe

• P A

Hemofer funkar mycket bättre för mig med!

• Amathea

Jag får oxå så.... fast jag har en sjukdom i min tarm, så hellre diareer än förstoppning!
    Men visst är de tjobbigt!
    Tänkte be att få mitt järnvärde kollat nästa vecka.. är det bra så kan jag kanske avstå och ta järnvärdet regelbunden och äta niferexen bara när det är nödvändigt.
    Ska visst va svårt att hålla ett bra järnvärde när man väntar två bäbisar samtidigt...

• mina71

TS-Kanske ska tillägga att det enda som fungerar på mig är blutsaft. Dricker dock mer än vad som står på flaskan.

Men du får prova dig fram. Tyvärr fungerade inte hemofer heller för mig...

• tjej28

Jag får också diarèe av Niferex. Fast jag tar de bara varannan dag för jag ligger på gränsen till att mitt värde är ok.
    Prata med din barnmorska om det , det finns kanske andra tabletter du kan ta.
    Lycka till!!

• cissi977

Fick problem första dagarna... Men sen gick det över. Märkte att det vart mycket bättre om man tar i samband med måltid =) Lycka till

• Syllen

Duroferon är en annan tablett från apoteket men det är inte säkert att det blir bättre men det vet man inte förräns man provat duroferon är lite billigare.
    Niferex el. Duroferon
    Jag kan inte äta något utav det, diarré eller migrän och illamående så nu struntar jag i järntabletter även om jag ligger precis på gränsen till att få injektioner istället.

• jossposs

min mage är HEEEEEELT knasig på grund av dessa niferex. Vissa dagar så har jag diarré, och sen kanske jag inte kan gå på toaletten och göra nr 2 på flera dagar.. dumma tabletter. Men men, man får väl tänka att kroppen behöver dem och bita ihop... "bara" 11 v kvar

Svar på tråden diarre av att äta niferex