hur kan man hitta en person som gått under jord?
min barndomskompis har varit "försvunnen" sedan ca 10 år... han bröt med sin familj och försvann.... några bra tips på hur man hittar försvunna personer, han kan vara i finland, det är allt jag vet.
min barndomskompis har varit "försvunnen" sedan ca 10 år... han bröt med sin familj och försvann.... några bra tips på hur man hittar försvunna personer, han kan vara i finland, det är allt jag vet.
Till att börja med kontaktar du skatteverket och om du då har hans svenska personnummer så kan de hjälp dig med att kolla om han finns kvar som registrerad medborgare här i landet.
Sen vet inte jag vad Finland har för regler och om deras folkbokföring är ett offentligt register så som i Sverige. Annars kan man ju testa att ringa till exempelvis polisen i finland och se om de kan hjälpa till på ett eller annat sätt, om inte annat så tala om vart du ska vända dig.
Lycka till!
Hur viktigt är det för dig? Kolla på gulasidorna under detektivbyråer så fixar dom det åt dig.
gulasidorna.eniro.se/query&header_code_exact=R1000710
Har du inte råd/vill göra det själv så handlar allt om vilken information du har. Har du tex hans persnr, eller om han har ett ovanligt namn så kan du ringa skatteverket och se var han är folkbokförd.
(Jag utgår i från att du har testat de självklara sakerna som att söka på hitta.se etc.)
det är så sorglit alltihopa, vi var som syskon under hela min uppväxt men något var knas i hans familj. hans mamma bor fortfarande på samma ort som mina föräldrar och hon köper alltid en julklapp till honom varje jul... i fall att han kommer tillbaka.
jag vet ju inte riktigt vad som hänt, jag vet bara att hans mamma och syskon saknar honom samt att han inte alltid mått så bra och i lbland kanske tom varit farlig för sin familj.
det är inte min sak att gräva i egentligen men man undrar ju vad som har hänt.
Om han finns kvar i Sverige borde du hitta honom på:
e-upplysning.se