• Lillnisse

Finnar & huvudvärk!!!

Hejsan.....
    Tror jag håller på att bli galen!!! Jag har fått massor med finnar ÖVERALLT!!!!
    Ansiktet ser söndertrasat ut! Är det så här för fler??? Finns det några tips.....?

Har åxå haft världen huvudvärk i flera veckor nu. Fick Panocod av bm på mvc. Men dom hjälper bara om jag tar 2 åt gången, vill ju inte äta så mycket medicin just nu!
    Känner mig bara grinig o tjurig just nu, det är ett under att min sambo står ut!

Kram till er alla!

• Svar på tråden Finnar & huvudvärk!!!
  • Lillnisse

Menar ju att jag fick panocod utskrivet av läkaren på mvc......
    Snurrigt värre ibland

• PreMama

jag känner igen det. har aldrig tidigare haft problem med huden men nu ser jag ut som blommig falukorv i ansiktet. vet inte om huvudvärk kan ha med graviditeten att göra (?) men jag har drabbats av det med... trist. man får hålla ut och kräva sympati av sin partner

• Vi tre

Om det är någon tröst så hade jag både massor av finnar och kraftig huvudvärk i början av min graviditet, men det försvann vid cirka vecka 15-18. Nu har jag finare hy än någonsin och någon huvudvärk har jag inte sett röken av. Håll ut - det blir bättre!!

• limpan

Jag är i vecka 16 och jag är fortfarande prickig som en korv och har fortfarande fruktansvärd huvudvärk. Frågade bm om det var normalt...och det var det tydligen...men det gör inte mindre ont för det...

• Melinda

Jag har fått små knottror i pannan..ingen illa men.. det är värre med huvudvärken!!
    Shit, har haft konstant huvudvärk i en vecka *blir galen* Vill inte heller äta för mycket alvedon å sådant..
    Kan det vara för graviditeten tro? Eller är det helt enkelt att man druckit för lite vatten..??
    Well, jag hoppas det ger med sig snart för oss alla!!!
    Kramar

• Annapanna

Jag har fått mkt fetare hy över huvud taget...vilket såklart resulterar i finnar i ansiktet....*suck* hade i princip aldrig haft en finne innan graviditeten så det är väl rätt åt mig
    Jag kör face scrubbs 2 ggr i veckan, det torkar ut rejält!
    Tyvärr får jag väl säga att det inte har blivit sådär jättemkt bättre ( lite bättre kanske....) o nu är jag i v31!
    Hoppas på bättre tur för dig Lillnisse!

• Lillnisse

Tack för all uppmuntran..... skönt att det inte bara e jag!
    Men nu har jag haft sån huvudvärk i över en månad och den ger bara inte med sig! Får inget gjort. Ligger mest o försöker sova, tar Panocod för att överhuvudtaget kunna slappna av så pass mycket att jag kan somna!!! Blir ju orolig, vill inte äta så mycket tabletter men vad göra???? Efter mycket tjat från min sambo så har jag nu beställt tid på VC, ska dit på måndag så får vi se vad doktorn säger!
    Tack o kram på er alla!

• JohannaAxelsson

En tjej har skrivit detta för en liten stund sedan...

Känner mig lite fånig som gått med spränghuvudvärk i mer än en månad utan att lösa problemet tidigare. Inga alvedon har hjälp så jag borde ju ha kunnat räkna ut att jag borde gå till optikern själv! Två steg sämre på ena ögat och ett och ett halv steg sämre på det andra. Tydligen inte ovanligt att gravida får vätskesamling bakom ögat som påverkar synen. men går tillbaka efter att barnet är fött. Hade läst det någonstans men trodde inte det skulle drabba mig, jag som knappt gått upp någonting och nu bara är i vecka 16... FEL!
    Helt sagoligt att slippa koncentrera sig på småsaker bara för att huvudet gör så ont. Tips att rekommendera alltså; kolla synen om inget annat hjälper!

Svar på tråden Finnar & huvudvärk!!!