• LadyJo

Dukar på borden??

Undrar om det är nån som vet var man kan få tag i billiga dukar/lakan att ha på borden vid dopkaffet. Eller har någon nåt annat tips på hur jag kan duka lite snyggt?

• Svar på tråden Dukar på borden??
  • Lola Jämtland

Pappersdukar på metervara tycker jag funkar.

• Skrinda

Pappersdukar är ganska dyra!

Vi köpte spetstyg på Ikea för 7 kr/metern på 140 cm bredd!!! DET är billiga dukar det! Man behöver inte fålla, bara klippa i lagom bitar och efteråt passar tyget bra till att sy utklädningskläder eller tex sänghimel.

Lycka till!

• Lola Jämtland

"Pappersdukar är ganska dyra! "

En sån där rulle på flera meter kostar väl inte så mycket?

• LadyJo

Skrinda

Det där spetstyget ser väldigt "håligt" ut - är det det? Borden som den ska täcka är inte så jättefina... Kommer det att synas under?

• Skrinda

Jaaa... det är ganska "håligt"... Borden där vi hade festen var inte heller så fina, men duken gör att man inte lägger märke till det. Alltså, är det stora färgfläckar på borden så ser man ju det, men är de bara fula i lacken eller lite nötta så märks det inte...

Vi strödde dessutom ut rosa och grön konfetti så då var det så mycket annat som syntes på borden!

• Jennie Brunflo

Jag skulle köpa vita pappersdukar och tejpa fast under bordskivorna....sådär så de inte hänger ner.

Sedan skulle jag köpa färgade tygbitar eller papperbitar och lägga tvärsöver borden med jämna mellanrum.
    Och sedan skulle jag köpa stjärnor eller hjärtan eller nåt och strö över borden.

Var på fest i lördags och då hade de gjort så = skitsnyggt. (och det måste blir klart billigast och desstuom döljs de fula borden)

• Jennie Brunflo

Alltså tyg/pappersgrejerns som ska ligga med jämna mellanrum ska typ vara löpare eller panelgardiner avklippta i lagom längd...och så lägger man de på tvären på bordet.

• menta

vi köpte vit pappersduk på Willys jättebilligt och san la vi ut lite blommor för att dekorera funkade jättebra. Jag tror det kostade 40 kr för 10 meter inte riktigt säker

• Lola Jämtland

menta

Precis sånt jag menade....o det är väl inte dyrt?

• S0lstråle

Jag har köpt vit pappersduk för 15 kr per rulle på ÖB. 6 meter/rulle. Billigt. Över det löpare som jag klipper från en rulle med färgad duk. Den var dyr. Men det behövs bara en rulle.

• stardustgirl

På vår sons dop köpte vi ljusblåa pappersdukar på rulle, dom kostade 30kr st...och det var 7 m på varje rulle. Sen la vi blåa Marimekko servetter på duken (vek ut dom helt) och ställde sen krukor på med murgröna i...superfint. Och i krukorna satte jag kort med barnmotiv och skrev sen på baksidan betydelsen av vår sons namn och varför vi hade valt dom. Finns kort i bildgalleriet där du ser lite av dukningen. Lycka till

Svar på tråden Dukar på borden??