• honungsbubblan

ringstorlek

Kollar runt lite efter nån snygg ring men de flesta man beställer över internet finns inte i större storlekar. Börja tro att jag är onormal eftersom jag har så tjocka fingrar.. Min förlovningsring är typ dubbelt så stor som min sambos.. Pinsamt när vi skulle köpa ringar. Vad har ni andra för storlek..
    Kanske meningslös tråd för vissa men jag hade gärna velat veta..

• Svar på tråden ringstorlek
  • Lina86

hejsan..
    vet precis hur du känner...
    Var för bara någon dag sedan o provade ut ringstorlek.. hade 19,5... hmm
    hatar mina tjocka fingrar!!

• Duckan74

Jag till hör de små, har 15,5 i ringmått.

• Jenny S

Jag har för mig att min förlovningsring har 19, morgongåvan 19,5 och vigselringen 20.

Det du!!

Anledningen till att jag gick upp ½strl per ring var att de sitter på samma finger och ska inte stasa. Förstår du vad jag menar??? Annars kolla mitt galleri.

• FrökenFräken79

Min förlovningsring har strl 16.5 tror jag...under 17 iaf.

• honungsbubblan

ojdå men de va väl inte så farligt.. jag hade 22 i min förlovningsring.. usch hatar mina korviga fingrar....
    Har så smått börjat kolla på vigselringar och eftersom jag ska ha vigselringen över förlovningsringen så kommer den va ännu större.. känns jättepinsamt att gå o prova ringar.......

• Jenny S

Äsch...resonera som jag...butiken eller guldsmeden tjänar bara lite mer pengar på dig och ser dig därmed som en mkt bra kund!

• honungsbubblan

Jenny s
    Va fina bilder Längar tills de är min tur.
    De med tre ringar kan jag och mina korvfingrar glömma...

• Lalalong
    Jag tror att jag har 21 eller 21,5 i mina ringar (också större än min mans ).
    Är det alltså vigselring du är ute efter eller bara en vanlig ring?
    Nu har inte vi beställt våra ringar på nätet utan köpt i butik, men vi var länge inne på att köpa från www.hellkes.se och jag har inte för mig att det skulle vara något strul med storleken där... Det står inte på sidan vilka storlekar de har, men det står inte heller att det finns strl de inte har.

Man kan beställa hem en måttsats först och mäta hemma och sen beställer man i den storleken man får fram.
    Eller så går man till t.ex. "Din Guldsmed" som har precis samma ringar, Schalins är märket. (fast mycket dyrare ) och provar där så vet man ju vilken ring man ska beställa sen.
    Lycka till med allt!!!
  • honungsbubblan

hehe jaa jag får tänka så.. Känns bara så dumt. Min kille har små händer och långa smala fingrar så när våra ringar låg i asken så önskade jag att den lilla var min.. men men

• Jenny S

Min gubbe har också mkt mindre fingar är mig, så när vi skulle beställa våra förlovningsringar så sa jag att det är väl ändå min som är billigare även om den är större när det heter att tjejjens ring till halva priset?!
    Men se så var det inte...han fick sin billigare och jag fick betala fullpris. Snopet!

Men iaf...då konstaterade jag att han får var fjollan i familjen med sina små händer och jag får vara kraftkarlen med mina dassanävar!

Svar på tråden ringstorlek