• helenasthlm

Cykelhjälm när barnen cyklar på trehjuling?

Hur har ni? Min dotter är två år och ska få en trehjuling idag.

Jag tycker de ska ha hjälm men har aldrig sett ett barn med hjälm när de har trehjuling.

De kan ju skada sig lika illa som på vanlig cykel.

Ville bara kolla hur ni andra gör.

• Svar på tråden Cykelhjälm när barnen cyklar på trehjuling?
  • susanna82

Jag tycker det är en självklarhet att dom ska ha hjälm!!! Det har min två åring!

• muulin

Min son ska ha hjälm iaf... när han blir gammal nog! Varför inte? dom kan ju ramla ner i backen oavsett trehjuling eller cykel med stödhjul

• mysigamamman

Klart att hon ska ha cykelhjälm!!!!!

Lär henne från början vad som gäller... Så blir det inga problem när hon väl får en "stor" cykel. Och förresten så kan hon ramla av en trehjuling också...

• Monstermamman

Jag är lite kluven.
    Jo, det är helt säkert bra med hjälm på trehjuling men hos oss så cyklar sonen enbart på altanen och den är av trä (ger efter mer än asfalt).
    Jag tror inte att han kommer att använda sin cykelhjälm när han cyklar här eller när han är på sin tramptraktor.

~Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp~
  • maddiz

Det är bra med cykelhjälm från början, då kanske du aldrig mer sen behöver förklara för henne varför man måste ha en sån.
    Vet själv när ungarna har blivit större, att dom ifrågasätter det här med hjälm..

• Ankmor

Vi tycker att det är självklart med hjälm även om det "bara" är en 3-hjuling.
    Som det står skrivet ovan; man slår sig lika fullt om man ramlar med en 3-hjuling som med vanlig cykel.
    Samt att det är bäst att lära sig från början!

• Firren
    Mina har haft hjälm då de cyklat på gatan med trehjulingen. Men på tomten, vilket är mest gräs har de inte haft det.
    Tårtgalen mamma till 3, -99, -01 och -05.
  • meya

Vi köpte en hjälm till Oliwer för att det, som många andra skriver, inte ska blir tjafs senare... Man SKA bara ha hjälm, så det så! (mamman borde åxå ha en, fast hon har ju ingen cykel än så länge )

• helenasthlm

Oj va många snabba svar *kul*

Visst som jag skrev så ska min dotter ha hjälm då vi köpt trehjulingen. Hon vill de också...provar alltid andras hjälmar så fort hon får möjlighet tihi.

• helenasthlm

Lillan har fått en vanlig cykel också men den har hon inte sett ännu....blir till sommaren.

Aja Tack för alla svar!!!

Svar på tråden Cykelhjälm när barnen cyklar på trehjuling?