• HuldaStina

30+ som arbetat mer än ett år på första barnet!

Hej!

Den 9:e maj 2005 startade jag en tråd som hette "30+ som arbetar på första barnet". Tiden har gått, och senaste tråden blev del 4 (beta.familjeliv.se/Forum-1-3/m6514879.html)och jag och sambon arbetar fortfarande på utan resultat, men SKAM DEN SOM GER SIG!!!

Ursprungstråden böjrade såhär:
    "Känner ett behov av en tråd av likasinnade, det vill säga 30+ som jobbar på första barnet. Givetvis kan man få mycket stöd av yngre och de som redan har ett barn, men ändå så är de ju "fortfarande unga" och de har ju ett (eller flera) barn... "

...och det är också DET den byggde på, att vi "lite äldre" behöver en tråd där vi kan få ventilera utifrån vårt persepektiv!

Jag känner nu, att oavsett hur mycket goa vänner jag träffat genom tråden, så har jag "vuxit" ur den lite. Därför startar jag en ny tråd, där jag undanber mig följande;

* Kom inte in här efter fem försök och ropa ÄNTLIGEN. Visst, jag är glad för din skull, men efter närmare tjugo försök känns det som ett hån, när någon skriver ÄNTLIGEN efter fem-sex försök.

* Kom inte in här om du är gravid och "sprid dina grav.baciller". Än en gång, jag är jätteglad för att du är gravid, MEN jag har hållt på så länge så jag tror inte att det hjälper om jag slickar skärmen när du varit här och nyst! Please don't rub it in my face!

* Kom inte in här på BIM -5 och rabbla graviditetsymtomer och fråga om vi andra tycker att du ska ta en graviditetstest!! Visst, vi kan nojja oss här med, men INGA tester, förrän möjligen på BIM-dagen!

* Kom inte in här och säg att du håller upp i verksta'n för att du inte vill ha ett decemerbarn!!! WE ARE SO OVER THAT!!! Här struntar vi fullkomligt i när barnet kommer, vi bara önskar ATT det kommer, och NÄR det gör det, så är det friskt och välskapt!!

Nog om vad som inte är önskat här!! Är du 30+ och har försökt bli gravid i över ett år, så tror jag bara att du nickar instämmande i ovanståede punkter!

Så - då förklarar jag härmed tråden öppen - och det är bara att ventilera sig!!!

VÄLKOMNA!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-21 13:16:02:
    Här är tråden för BIM-listan, juli, om det är någon som vill kika på den!
    www.familjeliv.se/Forum-1-104/m9919180.html

• Svar på tråden 30+ som arbetat mer än ett år på första barnet!
  • Agronom

HALLÅJ!!!!

Du slår huvudet på spiken som vanligt Hulda!!!

Här slår jag ner min packning på min resa mot vår bebis !!!!

• Matti2

Hej 30+are, vilket gott initiativ Hulda!! Jag vill också vara med här!! Känns att jag kommer att trivas här, gillar dina inledningsfraser, respect!!

• Helenas

Hellu!

Tack Hulda för den här trådstarten också. Du är guld värd. Jag landar liksom Matti och Agronom gärna här med dig. KRAM

• HuldaStina

Hej Aggis och Matti!!
    Kul att ni gillar "min" nya tråd!! Har funderat mycket under min frånvaro om jag skulle vara kvar på fl över huvudtaget eller inte... Vad som gav mig styrka och vad som slog ner mig i backen. "Citaten" ovan är sådant som drar undan fötterna på mig, MEN jag ville inte helt lämna fl, för jag har så många goa vänner här, som är i liknande sits, så därför "föddes" den här tråden!! Hoppas inte det är någon i den "gamla" tråden som tar illa upp...

• Agronom

Tror jag knappast och gör de det å har de förmodligen inte försökt lika länge som oss....

• Matti2

Påsk puss på dej också Hulda, kul att du samlat krafter och kan se framåt igen Klart du ska vara kvar på FL, fast jag håller med om att man ibland behöver ett brejk!
    Hur går det för dej Helenas? Jag har precis lämnat Linné för insemination på Ackis, men ångrar mej redan, saknar Holte, jämförde bara min nya läkare med honom, man var visst lite bortskämd med alltid telefontid, alltid besök i tid, provsvar i tid och trevliga sköterskor...

• HuldaStina

Helt rätt Aggis!

I andra trådar (där citat som ovan dyker upp) så tar "de andra" ingen hänsyn till oss, så vet ni vad, vi skiter i att ta hänsyn till dem här!!!! Här utgår vi helt och fullt från vårt eget perspektiv!!

• Pico

Halloj! Ser att det finns fler som jag. Underbara ord i mina öron HuldaStina, här känner jag mig redan hemma!
    Lite kort om mig: Är nyligen fyllda 35, tillsammans med älsklingen i snart 6 år, aktivt försökt få bebis i snart 3,5 år, 3 inseminationer o ett ivf i bagaget. Väntar på mens och FET.

Kram på er!

• Helenas

Matti: Jag är på ruvardag 13 och varje toabesök är en rysare. Fy sjutton vad jobbigt det är. I förrgår var det lite ljusrosa på trosskyddet (vi är inte så känsliga i den här tråden va? ) men det har inte hänt något mer än. Varför lämnade du Linné? Jag har bara träffat dr B men han är också trevlig och allt annat är superbra där. Kan varmt rekommendera Linné till alla som ev kan behöva.

Svar på tråden 30+ som arbetat mer än ett år på första barnet!