• ZandraDee

Kräm för solariet?

Solar solarium 2ggr i veckan o nu har jag en fråga!
    Finns de några bra krämer att smörja in sig i innan man solar så man blir brunare?
    Har hört talas om en som heter SOH6000 nån som testat den o vet vad den kostar?

• Svar på tråden Kräm för solariet?
  • sweetpea

Använd inga kemiska produkter i solariet, det är farligt nog ändå och att sola mer än 10 ggr/år ökar bara det risken för hudskador och cancer nåt enormt. Var försiktig, det är inte att leka med! Solar du två gånger i veckan nu så borde du vara brun så att det räcker ändå.

• ZandraDee

mm kanske är brun men tycker inte de själv tyvärr =(

• sweetpea

Men vad är viktigast på en skala - att vara brun eller att vara frisk? Använd brun-utan-sol i någon form, istället!

• ZandraDee

Nej brun utan sol använder jag bara om jag inte orkar sola! Sen är de inte säkert att jag blir sjuk av att sola!
    Jag solar för att jag tycker de är så gött!

• pinda92

Jag brukar handla sån kräm där jag solar... e det ex på ett gym kolla med de i kassan!
    Nu e det ett tag sen jag solade eftersom jag väntar barn men annars andvända jag sådana krämer för att bli ännu brunare i solariumet... gav mig inte förrens folk frågade om jag bott utomlands några månder
    Men mitt tips e att du frågar där du solar...

• pinda92

sweetpea : tror inte hon frågade om din åsikt ang om det e farligt att sola tror att trådstartaren vile ha tips till en kräm inget annat...
    tycker inte man svara som du... frågan hon ställde var så enkel...
    tycker folk lägger sig i annat förrutom det man ska svara på... det e lite irreterande.

• Sammie

Jag hade någon "ROOSTER BOOSTER" kräm förut, kommer inte ihåg vad den hette. Men man blir ju blind på nått vis, man ser inte att man faktiskt är brun. Man solar, solar och solar lite till, det är ju faktiskt inte snygg att vara för brun. Det syns ju att man har legat och tryggt i ett solarium. Man vill ju se pigg och fräsch ut, inte som ett solarieskadat fnöske. Det är faktiskt lätt man gör det(fast man inte fattar det själv)med dessa krämer.
    Skit i krämerna, du solar ju två ggr i veckan. Då kan du väll inte behöva någe krämer??

• Cream Egg

Här i England kan man köpa en kräm som heter "Swedish Beauty", den borde väl finnas i Sverige också (med tanke på namnet menar jag).

Man kan köpa i olika "styrkor" berone på hur brun man vill bli. Är INTE en brun utan sol och innehåller ingen solfaktor utan någonting som helt enkelt hjälper till att göra en brun.

Jag har bara varit på solarium en gång i England, deras solarium är annourlunda och man solar bara 2 till 8 minuter i ett stående bås. Jag kom ut röd som en kräfta och har inte vågat mig tillbaka igen.

• ZandraDee

Tack Pinda92 för de trevliga svaren! Ska ringa o kolla på ett solaríum i stan bor lite utanför så jag solar på vårat badhus o de finns tyvärr inga krämer där =(

Svar på tråden Kräm för solariet?