• majatoby

streptokocker i underlivet

hej

har just fått veta att jag har streptokocker i underlivet.. som barnmorskan sa, 33 procent av alla gravida har det men det kan smitta till barnet under förlossningen. Nu äter jag peneccelin. Nån mer än jag? Är lite orolig ändå...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 21:27:47:
    GBS heter tydlige bakterien och jag är i v 35+2

• Svar på tråden streptokocker i underlivet
  • nassemamma

Hej på dig!! Kan lugna dig med att penecilinet hjälper jättebra..... och att de nu vet om det att du har just gbs och då brukar man få en injektion i samband med förlossningen som går direkt över till barnet vilket gör att det föds utan GBS ...bra va?????
    Innan de kom så långt med forskning som de gjort idag kunde det vara farligt för barrnet när det fötts. Men nu har de koll och vet mer vad det är ....vilket i sin tur gör att du redan är uppmärksammad att du har detta och kan få bra beh. mot det!!!! Kram

• 5Barnsmorsan

Vad får man för symptom när man har GBS?

• nassemamma

hej inga som man märker själv utan det visar sig påurinprov via mvc..kan oxå vara en lätt urinvägsinflammation men i så tidigt stadie märker man ju inte det heller utan mvc-sköterskan märker det först!!!! kram

• jub jub

hmm, jag har gbs med och har tagit 2 penicillin kurer hittills och är inne på min tredje men inte biter det på min GBS Har fortfarande kvar gbs i urinen! Hoppas att det tar det denna gången!

• nassemamma

hej hoppas att det går bättre denna gången, men det måste ju ändå kännas bra att de har j superkoll på dig nu när de vet hur läget är.... vilken vecka är du i? kram

Svar på tråden streptokocker i underlivet