Jag tror jag blivit lurad på Tradera. Vad gör jag nu?
Jag vann ett bud på en bok där för tre veckor sedan och säljaren kontaktade mig med info om hur betalningen skulle ske, dvs exakt summa på hans konto. Han skulle skicka som paket och det var det jag betalade för också och det skulle skickas så fort jag satt in pengarna.
Så jag satte in pengarna och väntade men inget paket kom. Så jag mejlade och meddelade att jag satt in pengar och undrade vad som hänt med paketet. Han mejlade snabbt tillbaka och ursäktade sig och att han inte sett pengarna först men att han skulle skicka paketet samma dag.
Så jag väntade igen men inget paket kom. Så jag mejlade utan att få svar, jag sms:ade utan svar så till slut ringde jag upp från ett annat nummer än mitt eget och då svarade han. Påstod att han hade influensan och han tyckte att det var märkligt att jag inte fått boken. Jag sa att jag ville ha ett kollinummer och han lovade att ordna fram det och meddela mig.
Tror ni han gjort det? Självklart inte!
Vad gör jag nu? Jag har ändå betalat honom nästan 400 kronor och det är mycket pengar för mig. Kan man polisanmäla Skiten och har det någon effekt?