Hemorrojder
Jag ha fått hemorrojder.
Det gör ont att göra nr 2 och det ä som typ sprickor och sånt- det gör ont.
Vad göra?
Jag ha fått hemorrojder.
Det gör ont att göra nr 2 och det ä som typ sprickor och sånt- det gör ont.
Vad göra?
Det finns salva på apoteket. Men om de är jätte stora måste du till läkare för att strype dessa hemoröjder.
Din stackare!!!
ett kanon tips är att se till att hålla det rent och sen ta på aloevera gele
Stolpiller på apoteket funkar för mig- Xyloproct. Kan vara felstavat! Hjälper "i början"...vid sprickor- och lite till.
Det här ha man ju fruktat jättemycket. ha ju ätot massa bra mat me fibrer och så. men men...
Det känns ju pinsamt för hemorojder är ju inget man berättar om direkt.
men jag har en aloe vera växt ska jag ta direkt från den eller köpa salva?
Fan...
Riktika hemorrojder bör behandlas med riktig salva från apotek el läkare. Blodkärlen har svulnat upp och kan spricka ordentligt. Man behöver savlan för att få blodkärlen att krympa.
Nu kom ja på vad salvan heter. alcosanal. finns reseptfritt på apokeket. Hjälper till sprickor också. den är jätte bra. Hade hemo när ja var gravid.
eve: hur fick du bort dem så tog det länge?
I ungeför när i graviditeten hade du? har du haft innan eller efter?
Det tog inte så långt tid alls 2-3 dagar kanske. de började komma i mitten av graviditeten ungefär. Hade aldrig haft de innan men en gång efter.
Har man stora besvär o inga salvor/stolspiller hjälper så kan man få hjälp på sjukhuset. Man sätter et tajt "gummiband" om roten på hemon, så att den inte får någon blodtillförsel, då skrumpnar den o ramlar ut. Eller så kan man spruta den m gift.
Blää. men okej jag får prat me min BM när jag ska dit på fredag nästa vecka. Om de inte blir värre nu förstås. Men jag ha en kräm som ska va mot allt typ det står fissyrer i undre regionen så den lindrar lite så länge
Jag har just nu det mindre angenäma "problemet" med hemorojder och jag använder xyloproct, den bedövar men verkar inte hjälpa speciellt mycket. Alcosanal har jag testat men den får jag grymt ont av, som om man inte hade tillräckligt ont redan innan =(
Det finns en receptbelagd salva som heter Scheriproct. Den rekommenderas om inget annat hjälper.