• Alvi

Rouge och ögonskugga till nästan-tvååring som påsksmink till dagis?

Tänkte rouga till hennes kinder och smälla på lite grön ögonskugga, samt måla prickar över näsan...

Eller skadar det hennes hud tro..? Är det dumt? Ska jag ta bara rouge? Eller bara prickar...?

Jag är en glad sork som njuter av livet...!
  • Svar på tråden Rouge och ögonskugga till nästan-tvååring som påsksmink till dagis?
  • kidA

ta rouge o prickar bara. kommer jag göra på min 6åring.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Nadjis

Jag vet att jag hade läppstift på kinderna när jag var påskkärring som liten å sminket är säkert tio ggr hudvänligare nu än på 80-taletså det är nogingen fara.

• maria81

Om inte annat så funkar vattenfärger jättebra. Men din lilla påskkärring är nog redan stajlad nu

• Christina76

Jag brukar smörja mina barns kinder först och sen tar jag rött läppstift och målar röda runda kinder och tar en kajal och målar svarta prickar över näsan!!
    När man har smörjt dom innan så går det lättare att tvätta av sen =)

• kidA

så här såg min tjeja ut idag.
    stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Levani

Men ooh så söta ni alla mammor här är!! Herregud, vad gör en enda liten påsksminkning en endaste enstaka gång!??
    Så klart att ni ska sminka!! Och bara sååå kul för barnen!
    Jag är en hönsmamma javisst. Men nästa år, när mina flickor är tre, och vet vad skoj det är att klä ut sig... Då struntar jag i vad sminket innehåller dessa få timmar!

Bamsekram till alla påskhäxors mammor!

• Alvi

Tack för svaren, det blev rouge och prickar... fast de syns inte så bra på fotot... Men jag ska lägga in ett snart, tror jag!

Jag är en glad sork som njuter av livet...!
Svar på tråden Rouge och ögonskugga till nästan-tvååring som påsksmink till dagis?