• Anonym (xeni)

Någon som använt XENICAL och känner till dess effekter/bieffekter?

• Svar på tråden Någon som använt XENICAL och känner till dess effekter/bieffekter?
  • Anonym (xeni)

Ingen som använt denna medicin?

Vore väldigt glad för svar, vågar inte riktigt testa förrän jag vet om man får väldigt mycket biverkningar...

• Barn nr2

Jag har användt Xenical och gick ner mycket i vikt (15 kg), dels pga tabletterna dels pga att jag tvingades att lägga om min kost. De biverkningar jag kunde få var att jag blev jättedålig i magen och fick magknip om jag åt något som var för fett. Det är ju så tabletterna fungerar.

• Anonym (????)

Har funderat på att försöka få dem oxå...
    Hur fungerar de när man försöker bli gravid??? är det kontraindicerat??

• Barn nr2

Man skall absolut inte äta Xenical om man är gravid eller planerar att bli gravid, står det på bipacksedeln.

• Anonym (????)

oki... då blir det efter graviditet och amning då.. tack

• Tesan81

har använt dom också och ska snart göra de igen, jag gick ner mycket av dom, bivärkningarna är väl att om du äter fett så lär du kuta på toa och avföringen blir då oljlig

Älskar min Villemo
  • Anonym (xeni)

Tack för svaren!

Ni som gått ner, hur långt id tog det och hur mycket vägde ni innan?

Jag har nu börjat äta dem och visst, jag har fått en jäkla massa gaser och magknip och ibland får jag verkligen spriiiiinga på toa men det kan det vara värt!

• Anonym (xeni)

Ingen mer som har erfarenhet och kan dela med sig??

• Anonym

hur får ni tag på det? va säger ni eftersom det är receptbelagt?

• Barn nr2

Jag fick det på recept av läkaren.

• Glamgirl

Jag hade en jobbarkompis som åt Xenical. Meningen med att äta Xenical är att man ska få en signal att man ätit fel dvs fett och att det ska vara ett hjälpmedel. Min jobbarkompis fattade nog aldrig detta hon åt detta varje dag.
    Frukost: 5 mackor tjockt med bregott på som hon doppade i varm O´boy sedan drack hon upp O´boyen med allt smält bregott i.
    Lunch: 3 varmkorv med cola samt en kexchoklad och en glass.
    Middag: Allt som fanns i kylen på jobbet.
    Med påföljd att vi såg henne aldrig vi fick jobba för henne också, hon var bosatt på toaletten hela dagarna.

Svar på tråden Någon som använt XENICAL och känner till dess effekter/bieffekter?