• sandra1984

Stinker katt piss

Vi har ingen katt,har aldrig haft katt här hemma.

Men i vår mindre toalett/dusch så stinker det kattpiss.Började för en vecka sen,då gjorde jag en ordentlig rengöring i avlopp o toan mm.
    Men efter några dagar kom stanken smygandes tillbaka.

Vi bor i en lägenhet.Är den nån som spolar ner kattsand eller?
    Jag vet int riktigt var det kommer ifrån,om det är toan eller avloppet vid duschen...

Har ni vart med om illaluktande i duschen/badrummet'?Vad gör ni?

Vi har använt medel för det som ska ta bort all skit,smuts och illaluktande saker...
    Men det hjälpte inte länge...irriterande...

• Svar på tråden Stinker katt piss
  • Hallonpajen

Dålig lukt och städning av kattlådor och badrum fungerar alldeles UTMÄRKT med ättika! Kolla in www.perstorpattika.com - där finns en massa tips samlade som funkar kanon! Kan kanske vara värt att prova?

• turia

har du verkligen lyft bort avloppsmojängen oxå?
    för där kan det bli otrevligt vill jag lova

• theo05

i min mammas lägenhet stinker det kattpiss i några av kökslådorna!! Hon har försökt allt, men det går inte bort.. Nu har hon lite ättika i en skål i varje låda, med resultatet att det luktar ättika och kattpiss blandat.. blä.. inte speciellt trevligt..
    Det har varit så sen hon flyttade in, så troligen har den fd hyresgästen haft katter som pissat där..

• sandra1984

Nja...i själva duschen där vattnet rinner ner tog jag bort allt jag kunde och gjorde det rent...

I handfatet kunde jag inte göra så mycket vad jag vet..rören vågar jag inte ta bort direkt..jag hällde i sånt där medel i själva handfatet o lät det rinna ner i rören..

Mer vet jag faktiskt inte vad jag kan göra..jo det är äckligt att rengöra duschen....ha ha.

• Heidi1

får du inte bort lukten så prata me din hyresvärd

• Inexsana

Då ska du vara nöjd över att det luktar kattpiss, och inte alkiskiss....

I min förra lägenhet, bodde det en alkis, som använde sovrumsgolvet som toalett, Penga mun

det luktade surpiss varje gång jag våttorkade. Efter ett års tjat bytte hyresvärlden golv i sovrummet.

Det du kan göra för att slippa lukten, är ju i första hand att städa, andra hand luftfreshare, men dom kan ju lukta blä på ett annat sätt, jag hatar talldoft och syntetblomdoft Förvånad

Lycka till iaf och berätta gärna lösningen om du hittar någon.

Såra mig hellre med sanningen än gör mig lycklig med en lögn.
  • Vildas matte

Har du rensat "kröken" under handfatet? Ställ en hink under och skruva sedan bort kröken och rensa....plsthandskar rekommenderas.

• Blåkråka

Rensat under toasitsen?.. inte istsen utan hela toastilen.. Menar att du blötlägger ordentligt runt toastolen, för därifrån kan gammal piss o annat börja lukta ifall man råkar blötlägga litegrann och katt har funnits tidigare..

• Sitiens

Saker som förruttnar kan ju börja lukta på ett väldigt speciellt sätt (tänker gamla diskhanddukar och annat). Så antagligen har du något ställe någonstans där organiskt material lätt kan ansamlas och börja ruttna. Kanske inte mycket till hjälp men du kanske får en hint om var du ska leta

• sandra1984

Tack för alla råd..
    Hela vårt duschrum,och badrum är väldigt nytt,1 år gammal...

Men jag ska gå igenom allt igen...tackar.

Svar på tråden Stinker katt piss