• Cia o krabaten

Hur montera bilbarnstol?????

Jag börjar undra om det är mig det är fel på!!!
    Jag har en V70 som jag monterat den bakåtvända bilbarnstolen i utan problem. Sen har jag nu på kort tid försökt att sätta in extrastolen i dels en gammal 740 -86a och dels en Golf -92a, och JAG HITTAR INGA ÖGLOR I GOLVET ATT FÄSTA BÄLTENA I!!!!!

Först trodde jag att det berodde på att Golfen var tyskimporterad, men sen var det samma sak i 740'n!

Hjälp!!!
    Någon som vet hur man ska sätta fast dem om det inte finns öglor i skenorna som man skjuter stolen fram och tillbaka med!

Tack för svar

• Svar på tråden Hur montera bilbarnstol?????
  • Naimiez

Alla bilar har inte öglor. Du får känna under stolen och se om du kan fästa där.

• Cia o krabaten

Ingen mer som har ngt förslag???

• Cecci78

i äldre volvobilar finns inga fästöglor står det i vår instruktionsbok, vi har en v70 och en 240 och stolen går bara montera i v70. i de äldre volvobilarna måste man köpa till fästöglor (montera på verkstaden) om man vill ha det. men är det så att alla stolar fästs på det sättet? vi har en volvostol så jag känner inte till hur det är med andra.

• Cecci78

om det står i intstruktionsboken att de ska monteras i fästöglorna ska man ju inte montera på annat sätt då blir den ju felmonterad

• Monstermamman

I vår ena bil finns inte ögglor och då kan man sätta ihop banden och sätta dom runt sätet.
    "Knuten" på framsidan mot stolen och sen ner under bilsätet och fram till fästena.

~Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp~
  • Cia o krabaten

Tack för svar!

Monstermamman: Förklara mera tack
    Hur då runt sätet??

• Monstermamman
    Om du går in på www.akta.se
    --> bilsäkerhet
    --> hämta bruksanvisningar
    --> välj tex cosmic

Där finns det sen bilder som förklarar bättre än vad jag kan göra.
    ~Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp~
Svar på tråden Hur montera bilbarnstol?????