• lillefrejen

Badbalja eller inte???

Jag funderar på det här med badbalja - vi har ett väldigt litet badrum. Om vi ska kunna ha nån badbalja därinne måste vi ha den på golvet i vår tråkiga dusch. Alternativet är att använda diskbänken eller köksbordet.'

Hur ofta behöver man egentligen bada litt lilla knyte?
    HUr gör ni?

• Svar på tråden Badbalja eller inte???
  • Kotten2004

Vi har fått en badbalja och den kommer vi att stoppa i badkaret medan knodden är liten.

• Susanne P

Jag har faktiskt funderat på den frågan, och jag har beslutat att kööpa ett badstöd, som kan stå i badkaret... Tror faktskt att det räcker...
    vad tror ni?
    Behöver man verkligen en badbalja?

• babylover

Har ni badkar går det ju utmärkt att en av er badar med bäbisen och den andra torkar efteråt.
    Det går bra att bada små barn i diskhon i köket men när de blir större är en badbalja enklare än duschen-de flesta barn sitter gärna och leker i badet en stund.
    Hur ofta man behöver bada bäbisen varierar ju lite men min dotter hade en period då hon var duktig på att bajsa ända ut i kläderna och det blev bad varje dag då-kändes ej rent att bara tvätta av. Det är bra att komma ihåg babyolja i vattnet så man inte torkar ut huden på bäbisen!

• VeronicaMy

Hej!
    Vi har alrig haft nån badbalja vi har badat med honom i badkaret och det funkar kanon bra.

• titti76

vi har också ett litet badrum, men vi köpte ett kombinerat skötbord med badbalja. Det får rum i duschen, men är smidigt att dra ut när man själv ska duscha.

• zandra20

vi tänker använda badbalja.....
    även fast vi har ett litet badrum,
    Våran badbalja kan man ha till annat sen...

• lillefrejen

Titti76, det var ju smart med kombinerat skötbord och balja. Var köpte ni det?

Jag har ju inget badkar heller så jag vet inte hur vi ska göra sen när bebben blir större.

• rödluvan

Med min son hade jag en badbalja som jag andvände typ några gånger, sen badade vi honom i badkaret- det gick lika bra.

• höst

Vi har använt min badbalja jag hade när jag var liten, brorsan och besökande barn på sommaren har använt den också under dessa 30 år

Tror mamma har använt den till förvaringsbytta på vintrarna

• tintin2

badbaljan går ju att fylla med vatten å sen ställa på köksbordet då du babar bebben. då slipper man sitta eller stå konstigt. + att det inte blir trångt :)

• Frejja

Vi gör precis som tintin2 säger, och det fungerar utmärkt

• Smilie

Vi använder också badbalja när hon inte badar med oss förstås
    Tycker absolut att du skall investera i en

• libero

Våra barn som nu är 5 och 3 år badar fortfarande i sin badbalja och älskar den. Vi har inget badkar. Jag rekommenderar verkligen att du köper en balja. Den som är i skötbordet är ganska liten och är bara bra i början när barnen är små sedan är det smidigare med en vanlig balja. Vi har själva ett sådant skötbord.

• egina

vi tänker bada med bebisen i badkaret för det mesta tror jag, men tänkte även köpa en sån där uppblåsbar badbalja.. badbaljan går väl att ställa i princip var som helst, gäller bara att ha massa handdukar runtomkring antar jag ;)
    längtar tills vi får bada bebis!! vill att den ska komma nu ju!! bf 23/9 så är ju iofs inte så jättelångt kvar =)

• L2K

Hej! Eftersom vi hade skötbordet i köket av platsskäl så blev det att vi badade Sebastian i diskhon så länge att vi tyckte att han räckte till och sen badade vi honom i badkaret.

• vindaloos

VI har tänkt köpa ett skötbord med inbyggd badbalja i, finns bla en modell på barnens hus. Vi har ett hörnbad och det är inte så bekvämt att bada en bebis i och sedan så har vi inte tänkt till när vi renoverade så det får inte plats allt för mycket därinne heller. Tycker det är viktigt att stä i en bra ställning när man badar bebisen.

• Peztis

Vi har bara dusch så jag tänkte också köpa en badbalja. Sedan får man väl se var man ställer den, om det blir köksbordet, skötbordet eller varför inte golvet?
    Så mycket kostar ju inte en badbalja heller. 150-200 på Barnens hus t ex, finns nog billigare och enklare på ICA Maxi eller Coop Forum om man vill ha det.

Svar på tråden Badbalja eller inte???